Vanzarile de SUV-uri si crossovere sunt in crestere in Romania si au ajuns sa detina un sfert din piata auto, cu toate acestea putini romani folosesc masinile in scopul pentru care au fost ele proiectate si anume pentru a conduce pe drumuri neasfaltate spre locul de destinatie. Noi am vrut sa vedem limitele noului SUV Ford Kuga asa ca in drum spre Poiana Brasov am parasit de cateva ori soselele asfaltate pentru a descoperi drumuri de poveste.

Primul traseu a inceput inainte de localitatea Maneciu Cheia si dupa circa 50 de km am ajuns la fabrica de ape minerale Zizin, din judetul Brasov.

Cel de-al doilea traseu a inceput de la Podu Dimbovitei spre Dambovicioara, Ciocanu, Sirnea, iar cel de-al treilea a fost intre Pestera si Zarnesti.

Desi drumurile nu pareau dificile la prima vedere am ajuns de cateva ori in situatia in care garda inalta a SUV-ului Kuga si tractiunea 4x4 au demonstrat ca fara ele nu treceam mai departe. Un drum denivelat, cu zapada, trebuia urcat pentru a ajunge pe o colina cu o inaltime de circa 50 de metri. In acest caz, am dezactivat sistemul ESP, care limiteaza puterea masinii atunci cand patineaza, si am tinut masina turata pentru a ajunge sus.

Am fost placut surprinsi sa vedem ca versiunea facelift a SUV-ului Ford Kuga are sistemul Hill Descent Control (HDC) si ca acesta intra automat cand masina incepe coborarea cu o viteza mica, sub 20 km/h. Sistemul permite o coborare lina a unui deal fara ca soferul sa atinga pedala de frana folosind sistemul ABS care controleaza viteza prin franarea fiecarei roti.

Sistemul 4x4 a fost foarte util pe traseele alese. Pe drumurile inclinate si inghetate masina a mers fara sa derapeze, de parca drumul ar fi fost drept. Un rol important l-au avut si anvelopele de iarna, care ne-au oferit aderenta necesara sa parcurgem fara probleme traseul. Anvelopele de iarna au fost Pirelli Scorpion.

Alte tehnologii pe care le-am avut pe Ford Kuga facelift au fost sistemul de protectie la rasturnare, sistemul de control avansat al cuplului motor (Torque Vectoring Control), sistemul de control avansat in viraje.

Pe langa noile tehnologii, Ford Kuga facelift a primit si un motor de 1,5 litri diesel 120 CP, care face SUV-ul mult mai accesibil in varianta diesel, cu preturi incepand de la 23.750 euro cu TVA.

Nu am avut aceasta motorizare pentru test, am condus 2 litri diesel 180 CP, cu transmisie automata in 6 trepte, tractiune integrala si echiparea Titanium. Un astfel de exemplar, care are cam tot ce iti vine in minte (volan incalzit, scaune incalzite, tapiterie din piele, sistem de navigatie), costa 30.500 euro cu TVA.

Preturi Ford Kuga facelift

Ford Kuga a primit odata cu faceliftul si echiparile ST-Line si Vignale, care ar putea avea in Romania 30% (210 unitati), respectiv 10% (70 unitati) din livrarile totale, care ar putea depasi 700 de unitati anul viitor.

Anul acesta, peste 50% din vanzarile Ford Kuga au fost cu motorizarea diesel de 2 litri 180 CP, 4x4, transmisie automata si echiparea de top Titanium. Romanii au optat in procent de 73% pentru motorizarile diesel.

In Europa, Ford Kuga este al treilea cel mai vandut Ford, dupa modelele Fiesta si Focus. Vanzarile Kuga au fost de 200.000 de unitati in 2016.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri