Romanii au cumparat in primele 11 luni ale anului trecut circa 104.000 de autoturisme noi, dintre care un sfert (24.600 de unitati) au fost SUV-uri, potrivit APIA.

Cererea pentru SUV-uri a crescut de la un an la altul cu aproximativ 27%. Cele mai vandute au fost SUV-urile de mici dimensiuni (crossovere), cu livrari de 20.400 de unitati, in timp ce SUV-urile mari si-au gasit 4.200 de clienti.

Majoritatea romanilor aleg SUV-urile pentru pozitia inalta la volan, care confera o vizibilitate marita si un sentiment de siguranta, dar si pentru garda la sol, care poate varia in functie de model de la 18 cm la 22 cm. Cele mai mici preturi de pornire le au modelele Dacia Duster, Suzuki Vitara, Kia Sportage.

TOP 10 cele vandute SUV-uri noi pe piata auto din Romania

1. Dacia Duster - 6.100 unitati

2. Nissan Qashqai - 1.560 unitati

3. Suzuki Vitara - 1.540 unitati

4. Volkswagen Tiguan - 1.450 unitati

5. Renault Kadjar - 1.170 unitati

6. Kia Sportage - 1.000 unitati

7. Mercedes-Benz GLE - 850 unitati

8. Opel Mokka - 750 unitati

9. Hyundai Tucson - 730 unitati

10. Ford Kuga - 520 de unitati

Brandul cu cele mai multe inmatriculari anul trecut, noi si second-hand, a fost Volkswagen, cu 93.156 de unitati (crestere 18,2% fata de 2015), urmat de Opel, cu 53.006 unitati (+13,8%), Ford, cu 39.858 unitati (+14,2%), Dacia, cu 30.415 unitati (+6,4%) si BMW cu 26.631 unitati (+32,5%).

Trei automobile din patru inmatriculate anul trecut in Romania au fost second-hand, piata automobilelor rulate crescand in 2016 cu 18,6%, pana la 297.290 de unitati, potrivit datelor publicate de Directia Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Sursa foto: Kichigin / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri