VW, liderul european al industriei auto, si-a schimbat astazi directorul executiv, dupa ce fostul CEO al companiei, Bernd Pischetsrieder, si-a prezentat demisia intr-o actiune catalogata de presa internationala ca fiind surprinzatoare. Analistii considera ca demisia lui Pischetsrieder ar putea fi determinata de concedierile impuse de companie, sindicatele detinand jumatate din locurile in Consiliul de Administratie al VW, sau de decizia companiei de a se implica in discutiile de fuziune dintre producatorii de camioane Man AG si Scania.

Presedinte Volkswagen: MAN ar trebui sa abandoneze oferta de achizitie a Scania

Presedinte Volkswagen: MAN ar trebui sa abandoneze oferta de...

Producatorul german incearca de mai multe luni sa revina pe linia de plutire, anuntand in acest sens si un plan de restructurare care prevede concedierea a 20.0000 de angajati. Planul a inceput deja sa dea roade, VW inregistrand vanzari de 25 miliarde de euro in trimestrul trei din 2006, acestea fiind cu 7% mai mari in luna septembrie comparativ cu perioada similira din 2005.

In locul sau a fost numit fostul sef al diviziei Audi din cadrul grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, Audi fiind cea mai profitabila divizie a Grupului. Acesta beneficiaza si de sustinerea conducerii Porsche, care detine un pachet de 21% din actiunile VW, expertii estimand ca exista posibilitatea ca producatorul de masini sport sa isi majoreze acum participatia in cadrul celui mai mare producator european de automobile.

Citeste si:

Peugeot numeste un 'outsider'

In urma retragerii lui Martin Folz din functia de director executiv, Peugeot, cel mai mare constructor francez l-a numit pe Christian Streiff in functia de CEO. Numirea sa este deja privita de analisti cu ingrijorare, Streiff fiind fostul CEO al Airbus, functie in care a rezistat doar trei luni inainte de a isi prezenta demisia.

EADS confirma plecarea lui Streiff si numirea lui Gallois ca director general Airbus

EADS confirma plecarea lui Streiff si numirea lui Gallois ca...

Streiff este recunoscut si ca un 'cost-killer', reusind sa impuna un amplu plan de restructurare in cadrul constructorului aeronautic european. Aceste date vin in completarea tendintei Peugeot si a altor constructori auto de a isi transfera o parte din productie in Europa Centrala si de Est, inchizand fabricile din Vest.