Constructorii din Detroit au totalizat vanzari globale de 2,4 milioane de unitati in intervalul aprilie - iunie. Pentru primul semestru americanii au o crestere de 1,7%, insumand 4,67 milioane de unitati vandute.

Cu toate ca GM si-a depasit cu 40.000 de unitati principalii contracandidati, Toyota ramane liderul mondial pentru prima jumatate a anului.Cota de 4,72 milioane de unitati a compamniei Toyota include si vanzarile Daihatsu Motors, Hino Motors si Lexus, companii la care acestia sunt actionari majoritari.

Japonezii au devenit, pentru prima data in istorie, brandul auto cel mai comercializat in primul trimestru din 2007, vanzarile companiei din orasul cu acelasi nume atingand o valoare de 2,35 de milioane unitati, superioara celor 2,27 milioane unitati inregistrate de General Motors. GM reprezinta , de 76 de ani, cel mai mare producator de autovehicule din lume. Analistii preconizeaza ca Toyota se va afla in fruntea ierarhiei la sfarsitul anului 2007. De asemenea cifrele de vanzari previzionate ale japonezilor sunt superioare celor anuntate de cei din Detroit, 9,34 milioane fata de 9,2 milioane. Piata auto mondiala va atinge in acest an un numar record de 70 milioane unitati.

Zvacnirea americanilor de pe al doilea trimestru se datoreaza cererii crescande de pe piata din America Latina, Asia si pe alte piete emergente ce au ridicat vanzarile globale cu 0,4%. In America Latina, Africa si Orientul Mijlociu cresterea a fost de 19,7%, in Asia de 8,2%, in Europa de 4,7%, in timp ce in S.U.A au scazut cu 7%. Ponderea exporturilor a fost de 58% din vanzarile totale.

Citeste si:

Producatorul Toyota i-a surclasat pe americani tocmai pe terenul propriu, acolo unde publicul si-a indreptat atentia spre modelele mai eficiente Corolla, Camry si hibridul Prius in defavoarea modelelor autohtone. Aceasta schimbare vine ca o reactie la cresterea pretului petrolului si datorita preocuparilor tot mai ecologiste ale clientilor.

Situatia este cu atat mai paradoxala pentru G.M. cu cat, doar cu 10 ani in urma cei din Detroit detineau o treime din piata americana in timp ce Toyota doar 8%. Astazi cota americanilor a scazut la 24%, in timp ce a japonezilor a crescut cu 15%, comparabila cu cota Ford. General Motors se afla intr-un proces de restructurare dupa ce in ultimi doi ani au avut pierderi de 10 miliarde de dolari. Planul de remaniere contine inchiderea unui numar de 12 uzine si disponibilizarea a 34.000 de angajati.

Dar reusita Toyota a generat si ingrijorarile propriilor manageri legate de o posibila reactie politica la adresa succesului de pe piata din Statele Unite. Analistii si avocatii din statele producatoare de masini incrimineaza Guvernul japonez pentru inghetarea artificiala a yen-ului la un nivel foarte scazut, dand astfel constructorilor din propria tara un avantaj fata de concurenta la nivel global.

O alta critica adusa Toyota, pe taramul american, este importul de automobile care se ridica la 46% din vanzarile de peste ocean. Pentru a combate vocile critice japonezii au extins capacitatile de productie in Statele Unite, inaugrand cea de-a opta fabrica in Tupelo, Missisipi, ce isi va incepe productia din 2010.
Distinctia de producatorul anului se acorda, insa, pe baza productiei totale globale de autovehicule, astfel incat anuntul oficial va fi facut doar dupa inregistrarea de la sfarsitul anului a numerelor de vanzari.