"Am lansat masina in octombrie 2006, au fost la inceputul anului cateva luni in care nu am vandut niciuna, dar in ultimele trei luni am vandut cate sase. Pana in prezent am comercializat aproximativ 20 (...) La anul sunt sigur ca vom reusi sa vindem 100, dar trebuie tinut cont ca Prius nu este o masina de volum", a declarat pentru NewsIn, directorul de marketing al Toyota Romania, Mihai Bordeanu.

Acesta a mai spus ca pentru moment Prius este o masina la moda, aleasa in special de catre vedete. "Astazi in vest si maine la noi a fi la moda inseamna sa optezi pentru ecologie, sa gandesti verde, sa respecti mediul".

"Prius nu e o masina cunoscuta la noi, multa lume vine in showroom si intreaba unde trebuie sa-i puna bateria sau daca se incarca la priza", a precizat Bordeanu.

Citeste si:

Prius costa in jur de 24.000 - 25.000 euro. Termenul hibrid provine din biologie, unde desemneaza un organism format din doua elemente cu totul diferite. La modelul Toyota termenul se refera la faptul ca masina are doua motoare: cel clasic pe benzina si unul electric care primeste energie de la doua generatoare care sunt incarcate de motorul pe benzina. Generatoarele pot fi incarcate cu energia cinetica degajata la franare, energie care altfel s-ar pierde. Prius nu trebuie conectata la priza pentru a functiona doar cu motorul electric.

Prius e capabil sa mearga exclusiv cu motorul electric. In plus, consumul mediu de combustibil este de 4,3 litri de benzina la suta de kilometri, cu aproximativ 30% mai putin decat automobilele care fac parte din aceeasi clasa, dar nu au motor electric.

Hibridul Toyota obtine un consum mai mic de combustibil in oras, decat pe autostrada, deoarece in traficul citadin masina poate utiliza mai mult propulsorul electric, decat cel cu combustie interna. Prius este prima masina hibrida produsa in serie. Masina a fost lansata in Japonia acum zece ani, iar in 2001 a inceput comercializarea ei pe plan mondial. Modelul a ajuns la a treia generatie. Toyota a vandut pe plan mondial peste 750.000 de masini Prius pe piata mondiala in cei zece ani de comercializare.