Vanzarile anuale ale producatorului auto american General Motors Corp (GM) au scazut pe piata nationala pana la cel mai mic nivel din 1959.

Pe piata americana, companiile Toyota Motor Corp si Honda Motor Co au raportat prima scadere a vanzarilor pe intregul an de la mijlocul anilor '90, dupa ce numarul de automobile vandute in decembrie a coborat cu 35%.

Vanzarile Chrysler au scazut cu 53% luna trecuta, Ford a vandut cu 32% mai putine vehicule in aceeasi perioada, in timp ce GM si Nissan au avut cu 31% mai putine vanzari.

Planul de salvare a gigantilor GM si Chrysler, aprobat pe 19 decembrie, nu a putut risipi pesimismul cumparatorilor si conditiile aspre de creditare de pe piata auto mondiala, anunta NewsIn.

"Este unul dintre cei mai slabi ani, iar 2009 va fi si mai rau", a declarat un analist. "Problema nu o reprezinta pretul combustibilului sau conditiile de creditare, ci lipsa increderii consumatorilor, pe intregul glob", a adaugat acesta.

Citeste si:

Per total, in Statele Unite s-au vandut 13,2 milioane vehicule in 2008, cel mai mic numar din 1992, potrivit datelor companiei Autodata Corp. In 2007, au fost vandute 16,1 milioane vehicule.

Rezultatele din decembrie ale gigantului GM au fost sub estimarile analistilor chestionati de Bloomberg, ce asteptau o scadere cu 41% a vanzarilor in aceasta perioada.

In acelasi context, vanzarile de automobile noi din Japonia, excluzand minivehiculele, au scazut cu 22% in decembrie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la cel mai mic nivel inregistrat in aceasta luna.

Per total, cererea pe piata auto nipona a scazut in 2008 pana la cel mai mic nivel din ultimii 34 ani. Impreuna cu vanzarile de minivehicule, ce au scazut cu 6,7%, la 122.770 unitati, vanzarile auto din Japonia au scazut cu 17%, la 306,319 vehicule.

Potrivit unor date ale comitetulului constructorilor fracenzi de automobile (CCFA) relevate luni, vanzarile de automobile noi in Franta au scazut in decembrie cu 15,8%, iar in intregul an 2008 cu 0,7%, dupa o evolutie anuala contradictorie.