Mare castig pentru iubitorii de automobile de la noi existenta SIAB din acest an, dar si mare noroc pentru piata auto din Romania faptul ca are loc la doar cateva saptamani dupa cel din Frankfurt. Romanii pot admira astfel modele lansate in premiera mondiala la sfarsitul lunii septembrie si asta pentru numai 10 lei.

Fata de editiile anterioare, SIAB inregistreaza o seama de plusuri, cel mai important fiind, cu siguranta, legat de suprafata de expunere. Un nou pavilion si extinderea celor folosite in anii precedenti au condus la o crestere cu 20% a standurilor, oricum insuficient pentru cele aproximativ 200 de companii care au inchiriat spatii, mai ales ca firmele straine au venit si ele in numar mai mare ca niciodata.
Bineinteles, cea mai mare suprafata este dedicata autoturismelor, importatorii, sprijiniti logistic si de firmele producatoare pe care le reprezinta, aducand in fata vizitatorilor mai bine de 80 de modele, un numar impresionant dintre acestea fiind premiere sau avanpremiere nationale. Printre „vedete” se numara Audi Q7, Lamborghini Gallardo SE, dar si doi din cei trei frati gemeni - Toyota Aygo si Citroën C1.
S-au semnalat premiere si la capitolul masini de lux, Aston Martin fiind prezent pentru prima data la SIAB, la fel Rolls Royce sau Bentley.

O lista bruta a noutatilor ce vor fi admirate saptamana aceasta in hangarele din Baneasa ar trebui sa cuprinda Renault Clio 3, Renault Mégane Sport in 3 usi, conceptul Renault Zoe, Aston Martin, Rolls Royce, Audi Q7, Audi RS4, Porsche Cayman, Porsche Carrera GT, Porsche Carrera 4S, Volkswagen Golf R32, VW New Beetle si New Beetle Cabrio Facelift, VW Passat Variant, Skoda Octavia RS, conceptul Skoda Yeti, Skoda Oldtimer, Seat Leon, Seat Leon WTTC, Bentley Continental Flying Spur, Lamborghini Gallardo Special Edition, Citroën C3 Facelift, Citroën C6 Limuzina De Lux, Citroën C1, Toyota Aygo, Toyota Hilux, avanpremiera Alfa Romeo 159, Fiat Grande Punto, Fiat Croma, Volvo C70, noul Opel Vectra, noul Opel Zafira, Chevrolet Aveo, Chevrolet WTTC, KIA Magentis (avanpremiera), KIA Rio.

Insa nu doar automobilele se bucura de spatii extinse. Firmele de tuning, importatorii de piese de schimb, utilaje din industria auto si pentru service-uri sunt in numar foarte mare (peste 100 de companii), totalul marcilor expuse fiind in jurul a 450.
Distractia nu a fost omisa de pe lista organizatorilor, printre surprizele pregatite aflandu-se pista pentru drive-teste amenajata pe aeroport (1,2 km). Vizitatorii pot participa la o tombola in urma careia vor avea sansa sa castige o Dacia Logan diesel.
Pentru accesul la salon, RATB a infiintat o linie speciala cu plecare din Piata Romana si statie intermediara in Piata Presei, linie ce se va dovedi probabil insuficienta daca tinem cont de estimarile organizatorilor privind numarul de persoane care vor veni la SIAB.

Renault "loveste" cu Clio 3

Mai hotarati ca niciodata sa impresioneze vizitatorii, importatorii de automobile i-au convins pe producatorii din strainatate sa le permita sa expuna la SIAB ultimele modele lansate in toamna acestui an. Majoritatea vor fi scoase la vanzare odata cu salonul, unele sunt insa doar avanpremiere care vor mai astepta lansarea oficiala. Vizitatorii vor avea parte totusi de un spectacol pe cinste, garnisit cu tinere talente ale agentiilor de modelling.

Daca Dacia a fost nevoita sa se multumeasca doar cu prezentarea oficiala a modelului diesel 1,5 dCi, sora mai mare Renault, cel mai prolific importator din Romania, a venit cu o multime de surprize. Lansarile nationale au inceput cu vedeta Clio 3, un model reusit ce va avea un succes asigurat pe piata, tinand cont ca arata incredibil, si au continuat cu Mégane Sport, o masina interesanta, in 3 usi, realizata de divizia Sport a francezilor cu ceva timp in urma, dar inexistenta pe piata romaneasca. Daca primul va fi dedicat celor care nu se omoara dupa stilul de condus agresiv, Mégane Sport este o masina interesanta atat prin prisma caroseriei, cat si prin cea a motorizarilor. Tot Renault a expus, asa cum ii sta bine oricarui brand care se respecta, un concept car pe care probabil nu-l vom vedea in productia de serie. Este vorba despre Zoe, un prototip absolut nonconformist prezentat la inceputul anului la Geneva, o masina de dimensiuni reduse, cu 3 locuri (doua in fata si al treilea in dreapta spate), spatiul din spatele soferului fiind destinat bagajelor.

Opel plus Chevrolet minus Daewoo

General Motors a venit la SIAB cu cele doua branduri low si medium cost promovate in Europa, adica Chevrolet si Opel, noutatile pentru Romania fiind materializate in special de Vectra facelift, noul Zafira si Astra GTC. Noua Vectra, lansata in Europa la inceputul verii, se remarca mai ales prin schimbarile de design. Astra GTC este, in schimb, o mica bomba pe roti, motorul de 240 CP fiind capabil, impreuna cu tuningul interior, sa ofere senzatii teribile. Chevrolet a luat locul definitiv raposatei Daewoo (prezenta in urma cu doi ani alaturi de celebra firma americana), fiind evident ca absenta marcii coreene pecetluieste actul de deces. Am remarcat prezenta in stand a modelului Lacetti WTCC, lansat in Campionatul Mondial de turisme anul acesta, alaturi de noul produs Aveo. Cine n-a auzit de Aveo nu trebuie condamnat pentru ca numele reprezinta proaspata alegere a GM pentru vechea serie Nubira.

PSA Peugeot Citroen - doua inimi, un singur destin

Citroën, sub ochiul vigilent al premierului Tariceanu (venit pentru deschiderea oficiala), a adus o seama de noutati, prezentarea gamei complete de la C1 la C6 fiind considerata o premiera pentru Romania. De fapt, premierele pentru piata noastra sunt C1 (din gama Citroën/Peugeot/ Toyota), C3 facelift si noul C6. Daca despre C1 s-a scris destul in ultimele luni, C6 este o noutate chiar si pe plan mondial, fiind lansat la Frankfurt luna trecuta. Limuzina va ataca segmentul premium cu doua motoare V6, unul pe benzina si unul diesel, si se lauda cu o serie de dotari de ultima ora (vezi AFIL, sistemul de alerta la depasirea liniei de pe mijlocul soselei sau afisajul electronic pe parbriz).

Fratele bun Peugeot, importat in Romania de o alta companie, ofera vizitatorilor SIAB doua noutati absolute, una proaspat lansata in Europa, 407 coupé, si cealalta cu o „vechime” de cateva luni: 1007. La acestea se adauga faceliftul 307, la fel de reusit ca si predecesorul. Coupé-ul 407 face parte din traditia de ani buni a gamei 400 si aduce atat o linie incredibil de armonioasa si sportiva, cat si un motor nou. Supermini-ul 1007, un adevarat precursor al unei viitoare clase de MPV-uri in miniatura, atrage atentia in primul rand prin portierele culisante actionate electric, promise publicului inca de acum 3 ani, prin intermediul conceptului Sesame.

VW, Porsche, Seat si Skoda, o familie moderna

Grupul VW, alaturi de marcile de lux Porsche, Lamborghini si Bentley, are cele mai multe premiere pentru Romania, doua dintre acestea fiind destinate in exclusivitate segmentului de lux: Audi Q7 si Porsche Cayman. Marca VW este insa cea mai generoasa cu vizitatorii, VW Golf R32 - cel mai puternic Golf construit vreodata, noul Beetle si varianta sa cabrio restilizata, alaturi de Passat Variant fiind tot atatea propuneri pentru cumparatori cu gusturi diferite. Brandul est-european al grupului, Skoda, are printre exponate versiunea cu muschi a modelului Octavia, marcata de simbolul RS, dar propune in acelasi timp si conceptul Yeti, o posibila testare a segmentului „people carrier”.

Seat, marca transformata intr-un succes dupa perversiunile la care au supus-o ani in sir cei de la Fiat, aduce romanilor noul Leon, mai sportiv si mai stilat (rezultatul unui drive-test va putea fi citit in numarul viitor al SFin). De apreciat si prezenta, la scurt timp dupa ce Europa occidentala le-a savurat, a doua produse rare, de colectie: Lamborghini Gallardo Special Edition si Bentley Continental Flying Spur.

Kia surprinde din nou

O prezenta din ce in ce mai simtita pe piata romaneasca, apreciata in egala masura si pe pietele vest-europene, se dovedeste Kia, o firma coreeana careia preluarea de catre grupul Hyundai ii face extrem de bine. Dupa succesul modelelor Picanto, Sportage si Sorento, Kia aduce mai intai gama Rio la SIAB si, odata cu salonul, pe piata. Este vorba despre o compacta in doua versiuni de caroserii, sedan si hatchback, ambele bine desenate, cu linii ce amintesc de Opel Astra Classic si noul Astra. Cealalta propunere, deocamdata sub forma de avanpremiera, este noua generatie Magentis, o limuzina ce-si declara ambitiile (care ar putea fi considerate de unii mult prea curajoase) de a ataca segmentul european mid-size, acolo unde legea o fac Ford Mondeo, Opel Vectra sau Peugeot 407.