Astfel, vanzarile de la inceputul anului au insumat in total 2,94 milioane de autovehicule la nivel mondial, cu 18,1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Christian Klingler, membru al comitetului director responsabil cu vanzarile, a declarat ca aceste cresteri semnificative sunt mai degraba rezultatul compararii cu o perioada "foarte slaba", cea a anului trecut, informeaza NewsIn.

"Multumita gamei largi de modele, Volkswagen obtine actualmente rezultate peste medie de pe urma cererii solide de pe piete importante, precum China si Statele Unite", a declarat Klinger.

"Cu toate acestea, tendinta actuala nu ne permite sa tragem concluzii asupra evolutiei viitoare. 2010 ramane un an al provocarilor pentru industria auto", a adaugat reprezentantul Volkswagen.

Vanzarile din China, cea mai mare piata de desfacere a companiei, au condus detasat clasamentul, cu o crestere de 48,2%, la 777.800 autovehicule vandute de la inceputul anului pana in luna mai, in timp ce vanzarile din India s-au dublat in aceeasi perioada de cinci luni, la 13.500 de unitati. Drept urmare, vanzarile Volkswagen din intreaga regiune Asia-Pacific au crescut cu 47,6% in primele cinci luni.

In Statele Unite, cresterea vanzarilor a continuat intr-un ritm "satisfacator" de la inceputul anului pana la finalul lunii mai, avansand cu 33,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile din Spania au crescut cu 44,5%, iar in Marea Britanie, compania a inregistrat o crestere a vanzarilor de 32,2% in perioada mentionata.