Propunerea votata de ministri trebuie sa primeasca si aprobarea Parlamentului European inainte de a intra in vigoare, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene, potrivit Mediafax.

Revizuirea adusa actualei directive in domeniu va permite membrilor UE sa administreze mai bine problemele cauzate de traficul supraaglomerat si va oferi mai multa flexibilitate in aplicarea unor taxe diferite in functie de perioada zilei.

"Este un pas important intr-un proces de a crea un cadru financiar corect, in care preturile diferitelor forme de transport sa reflecte costurile reale pentru societate si contribuabil", a afirmat Siim Kallas, comisar pentru Transporturi si vicepresedinte al Comisiei Europene.

Citeste si:

Directiva votata de ministri autorizeaza dar nu obliga statele membre sa perceapa camioanelor mai grele de 3,5 tone taxe pentru anumite perioade sau distante parcurse.

Actuala directiva interzice recuperarea altor costuri decat cele generate de intretinerea infrastructurii, ca cele cu poluarea aerului si zgomotul produs de trafic.

La nivelul UE, Romania, Bulgaria, Lituania, Polonia si Ungaria impun plata unei vignete nationale camioanelor grele, Franta, Suedia, Danemarca, Olanda, Belgia si Luxemburg utilizeaza eurovignete, Germania, Cehia, Austria si Slovacia folosesc un sistem electronic integrat de colectare a taxelor de drum pentru aceasta categorie de transportatori, in timp ce Italia, Portugalia, Spania, Grecia, Slovenia si Irlanda colecteaza taxe la utilizarea autostrazlor. Finlanda, Marea Britanie, Malta, Cipru, Estonia si Letonia nu percep taxe camioanelor grele.