Un singur producator, Toyota, aproape si-a atins tinta pentru anul 2015, cu sase ani mai devreme.

Toyota mai are de redus media noxelor pana in 2015 cu 4%, grupul PSA cu 5%, Fiat si BMW cu 8%, Renault si Hyundai cu 9%, Honda si Ford cu 11%, VW si GM cu 13%, Suzuki si Nissan cu 15%, Mazda cu 16%, Daimler cu 18%.

Rezultatele studiului sugereaza ca producatorii au exagerat perioada de timp necesara pentru a se conforma cu limitele de reducere a emisiilor de CO2.

Producatorii au inregistrat anul trecut o cadere record de 5,1% in media emisiilor de CO2.

Citeste si:

Toyota, Suzuki, Daimler, Mazda si Ford, au ajuns la semnificative reduceri ale CO2 prin aplicarea de noi tehnologii, in vreme ce alti producatori precum Hyundai, Suzuki si Fiat au ajuns la mari reduceri in urma cresterii vanzarilor la automobilele mai mici si gratie subventiilor.

Toyota a facut cel mai mare progres in reducerile emisiilor de CO2 anul trecut (10%), iar acum este compania cu sansele cele mai mari de a atinge tinta pentru 2015. BMW, compania cu cel mai mare progres in 2007 si 2008, a atins doar 2% reduceri in 2009, aratand ca programul sau “efficient dynamics” a fost finalizat.

Grupul Volkswagen, cel mai mare producator auto european, a dezamagit din nou anul trecut atat in ceea ce priveste emisiile medii de CO2 ale intregii sale flote (locul 12 din 14), dar si in ce priveste progresul anual (locul 10 din 14).

Raportul face parte din programul “Winning over the member states 2010-2011” derulat de Transport & Environment, la care, din partea Romaniei, participa si Fundatia Terra Mileniul III.