Trainingul va deveni un element din ce in ce mai popular anul viitor in randul companiilor, care vor creste cu pana la 20% bugetele alocate pentru dezvoltarea angajatilor. In 2016, organizatiile vor cauta solutii care sa se aplice pentru o diversitate de situatii, ii vor ajuta pe angajati sa se automotiveze, iar angajatii promovati vor fi in centrul atentiei, tot mai multe programe fiind destinate lor, au declarat pentru wall-street.ro specialistii de pe piata de profil.

"Daca vorbim despre trendul pietei de training, cu siguranta va fi unul in crestere cu cel putin 20% versus anul 2015, ca urmare a constientizarii nevoii de upgradare a unor competente considerate de baza in orice companie", a declarat Petre Nicolae, seful companiei de training si consultanta CBC Romania.

El crede ca o nevoie acuta in Romania este aceea care determina ca toate companiile sa isi doreasca programe de training cu impact imediat si direct cuantificabil in productivitatea companiei.

In acelasi timp, Viorel Panaite, managing partner Human Invest, companie de servicii de formare profesionala, considera ca solutiile oferite de furnizorii de traininguri trebuie sa contina ingrediente care sa rezoneze cu diversitate tot mai mare de situatii.

"De exemplu, tema motivatiei trebuie sa atinga, in plus, acum, si caracteristicile stilului de viata al noilor generatii de angajati si al noilor tipuri de organizatii, daca cei ce ofera programe in aceasta zona vor sa ramana relevanti clientilor lor", a explicat managerul.

In plus, acesta considera ca workshop-urile cele mai valoroase pentru companii vor fi cele in care consultantii externi faciliteaza programe in echipe intacte, respectiv managerul impreuna cu echipa sa exerseaza atat individuale, cat si procese si structuri colaborative de lucru, care sa sustina cresterea echipei si a calitatii vietii in echipa.

Si Andrei Gosu, directorul general al companiei de training Ascendis, considera ca piata de training isi va mentine trendul ascendent din ultimii ani, companiile constientizand ca aportul investiilor in oameni poate fi proportional cu rezultatele bune in business.

”Piata serviciilor de training corporate din Romania a crescut constant in ultimii 3 ani, dupa declinul din anii de criza (2009-2010), aflandu-se in prezent la o valoare cuprinsa intre 30 - 40 de milioane de euro, conform estimarilor noastre. Tendinta de crestere se va mentine si in anii urmatori, intrucat companiile care vin sau care isi extind activitatea in Romania vor fi nevoite sa investeasca tot mai mult in formarea angajatilor, daca vor rezultate de business mai bune. In plus, Romania mai are de recuperat un mare decalaj fata de alte tari, intrucat doar 1,5% din populatia cu varste cuprinse intre 24 si 64 de ani a participat in 2014 la un program de invatare continua, ponderea fiind de sapte ori mai scazuta decat media inregistrata la nivelul statelor Uniunii Europene (de 10,7% in 2014), potrivit datelor Eurostat”, a mai spus directorul general al companiei.

Companiile au alocat in 2015 pentru dezvoltarea managerilor in medie un buget de peste 400 de euro, in timp ce suma bugetata pentru un angajat cu functie non-manageriala este de 200 de euro, potrivit unui studiu realizat de Exec-Edu.

Bugete mai mari decat in 2015

Pentru ca pun tot mai mult acent pe programele de formare a oamenilor si pentru ca le doresc personalizate dupa nevoile echipelor, organizatiile sunt dispuse sa aloce si mai multi bani.

"Luand in calcul ultimele discutii avute cu clientii nostri si programele deja contractate pentru 2016, estimam o crestere de 20% a bugetelor la nivel de organizatie. La nivel de angajat nu credem ca va exista o regresie, ci doar o crestere mai mica legata de senioritatea acestuia", a declarat Marius Decuseara- Brandenburg, managing partner Trend Consult.

Cele mai cautate programe de training

Petre Nicolae, CBC, considera ca in ceea ce priveste programele de training din 2016, tematicile si domeniile de abordare nu se vor schimba foarte mult si atunci cerintele vor fi cele de baza, respectiv:

  • competente in leadership;
  • competente in vanzari si negociere;
  • competente in comunicarea si relationarea umana;
  • time management;
  • life coaching

Foto: Rawpixel.com, Shutterstock

"Exista o populatie mare de angajati care sunt pentru prima data intr-un rol managerial in compania in care lucreaza si credem ca programele «first-time-manager», bine structurate, noi, relevante, vor fi tot mai solicitate pentru ei. Cred ca sunt utile si vor fi mai cerute mult programele practice care sa ii invete pe oameni cum sa se automotiveze in perioade cu incertitudine si impredictibile sau cum sa colaboreze cu colegii si cu managerul direct pentru a sustine proiectele de schimbare din companie", a aratat Viorel Panaite, Human Invest.

De aceeasi parere este si oficialul Trend Consult care spune ca "vedetele" anului 2016 vor fi trainingurile dedicate seniorilor, precum programele de management pentru noii promovati in functii de conducere de echipe, programele de vanzarti si cele de dezvoltare personala.

Principalele companii cu activitate in piata de training sunt Ascendis, Trend Consult, Equatorial, TMI, CBC Romania si Human Invest.

Sursa foto: racorn, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri