"Exista un curent in SUA, care sper ca se va propaga si la noi in cativa ani, care spune ca este foarte bine ca acesti manageri sa creasca, insa cu accent si pe echipa lor. (...) Managerii trebuie sa inteleaga faptul ca nu dobandesc prin training calitati doar pentru ei, ca sa fie nemaipomeniti, ci ca sa isi creasca echipa", a declarat intr-un interviu acordate wall-street.ro Ioana Pielescu, trainer si fondator Qipa.

Pana acum, nu s-a pus problema asa, din contra, managerului i s-a oferit tot timpul impresia ca el trebuie sa fie cel mai bun si atat

Potrivit acesteia, treptat se trece la o noua paradigma, aceea in care managerul trebuie sa ii ajute pe oamenii din echipa sa isi faca treaba cat mai bine.

In medie, in prezent, o companie investeste 300-400 de euro pentru pregatirea unui angajat, in timp ce sumele alocate pentru traininguri cresc si de 10-20 de ori cand vine vorba de pregatirea managerilor de top, ajungand si la 10.000 de euro pe an.

Qipa activeaza pe piata de training si consultanta corporate din Romania inca din anul 2003. In 2014, firma a avut o cifra de afaceri de 1,07 milioane de lei si un profit net de 160.000 de lei, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

Piata programelor de instruire a angajatilor a fost estimata la valoarea de 30-40 de milioane de euro in Romania in 2014. Principalii actori pe piata de training din Romania sunt Ascendis, CBC Romania, Trend Consult, Equatorial (Achieve Global), Dale Carnegie Training Romania, Hart Consulting, Accelera.

Sursa foto: Kenishirotie, Shutterstock