Vlad Teiosanu spune ca totul a inceput in 2013. Era pasionat de designul de obiect si decoratiuni interioare, si, astfel, petrecea ore in sir pe site-uri straine care prezentau astfel de produse. Atunci a fost momentul in care s-a gandit prima data sa deschida o afacere in domeniu.

„Voiam si eu sa am multe dintre ele, dar erau greu de gasit sau nu livrau in Romania. Am gasit multi prieteni care au fost la fel de captivati si ar fi dorit si ei acelasi lucru. Asa ca am decis impreuna cu fratele meu (Victor Teiosanu, 32 de ani) si sotia lui (Simina Teiosanu, 30 de ani) sa lansam un business de familie, un concept store cu decoratiuni si obiecte pentru casa cu design creativ. Am vrut sa facem din Creativesc locul in care adunam si realizam elemente de design interior, pentru ca obiectele din casa sa fie dupa personalitatea fiecaruia. Pentru ca noi credem ca daca esti inconjurat de lucruri care te reprezinta, te simti inspirat si ai idei bune in tot ceea ce faci”, spune antreprenorul.

A lansat aceasta afacere dupa sase ani in marketing si comunicare, dintre care timp de un an a fost brand manager pentru Milka, brand de ciocolata din portofoliul Mondelez, in zece tari din Europa de Sud Est. In 2014 si 2015, in paralel cu jobul la compania de dulciuri si snack-uri, Teiosanu punea bazele propriului business.

„Se spune ca daca faci ce-ti place nu mai muncesti nici o zi in viata ta. Eu nu cred ca e chiar asa simplu, dar am ales propriul business pentru ca voiam sa-mi investesc timpul in pasiunea personala. Chiar daca e mai mult de munca, rezultatul e diferit - entuziasmul si satisfactia sunt mult mai mari atunci cand lucrezi la ceva ce a fost creat de tine”, afirma Teiosanu.

Investitie initiala de 10.000 de euro. In primul an, suma s-a dublat

Primele experiente legate de antreprenoriat le-a avut in organizatiile studentesti, cand a facut parte din asociatia studenteasca Voluntari pentru Idei si Proiecte si comunitatea Business Club.

Investitia initiala a fost de 10.000 de euro, iar bugetul a fost impartit intre realizarea magazinului online, evenimentul de lansare si stocul initial de produse. In primul an de la lansare investitia s-a dublat, banii fiind alocati catre diversificarea portofoliului, promovare si logistica.

Sumele au provenit integral din fonduri proprii, economii facute inainte de a lansa acest business.

„Nu am apelat la imprumuturi bancare sau fonduri din alte surse, asa ca nu am avut presiuni din punctul asta de vedere, am putut in primul an sa avem un ritm normal de dezvoltare, cu testarea a ceea ce functioneaza. Iar in acest al doilea an de la lansare estimam ca vom recupera investitia initiala”, spune fondatorul Creativesc.

In prezent, Creativesc are o echipa formata din doi angajati permanenti si cinci colaboratori.

Citeste si:

Pentru anul acesta Vlad Teiosanu mizeaza pe vanzari de 60.000 de euro, dublu fata de anul trecut. De asemenea, pentru 2017 isi doreste tot o dublare a businessului.

Vor sa ajunga in casele tuturor tinerilor

Valoare medie a unei comenzi este de 130 lei, iar compania are circa 150 de clienti intr-o luna obisnuita. Insa in decembrie, numarul clientilor se dubleaza sau chiar tripleaza.

„Visul nostru este sa ajungem cu Creativesc in casele tuturor tinerilor care vor lucruri ce nu sunt standard, ci dupa personalitatea lor. Tineri intre 25-35 ani, mediul urban, experimentalisti, care stiu ca micile detalii conteaza si vor ca toate obiectele personale sa le exprime pasiunile. Este o nisa ce credem ca se va mari din ce in ce mai mult pe viitor si vrem ca stilul Creativesc sa fie un nou mod de exprimare in designul interior”

Portofoliul Creativesc include decoratiuni si accesorii pentru casa, selectate atat din Romania cat si din alte tari.

„Pentru 2016 vrem sa ne dublam portofoliul de produse, pentru a acoperi mai multe tipuri de decoratiuni. Vrem sa avem colectii integrate, pe acelasi concept, sa includem in continuare piese de mobilier, cat mai diversificate, cu acelasi design creativ. Suntem in discutii acum si cu mai multi designeri si producatori din Romania si vrem sa facem o sectiune dedicata doar produselor locale cu design creativ. Cel mai bine se vand produsele care provoaca cel mai larg zambet in coltul gurii. Am observat ca e o relatie directa intre acest factor si vanzari. Printre cele mai dorite sunt hartile si jurnalele de calatorie razuibile, rafturile de carti invizibile sau lampile si canile in diverse forme speciale”, spune Teiosanu.

Se extind in magazine de tip pop-up

Unele produse din portofoliul Creativesc pot fi cumparate si din alte magazine, insa mare parte dintre acestea sunt specializate pe cadouri, iar fondatorii magazinului online spun ca ei isi doresc sa se dezvolte pe zona de mobilier si decoratiuni.

„Pentru anul viitor vrem sa fim prezenti prin pop-up stores in spatii fizice si la evenimente. Pe termen mediu vrem sa deschidem o cafenea cu un concept unic in Romania: tot design-ul interior - de la lampi, scaune pana la canile folosite – sa fie disponibil clientilor, sa poti cumpara un element de decor nou exact precum cel pe care tocmai l-ai vazut. Vrem sa experimenteze produsele Creativesc intr-o iesire in oras si sa poata pleca acasa cu ceea ce le-a placut sau sa le comande online, dupa preferinta. Iar aceasta cafenea o vedem ca un spatiu pentru creativi, in care poti gasi inspiratia, si sa lucrezi cu spor si in timpul liber”.

Insa, pana la deschiderea cafenelei vor sa isi consolideze magazinul online, pentru a avea un portofoliu si un sistem logistic pus la punct, care sa sustina ideea aceasta.