1. Demonstrati ca ramanerea in cadrul companiei duce la dezvoltarea carierei. Impartasiti exemple referitoare la persoane din organizatia dumneavoastra care au progresat prin pregatire si invatare la locul de munca. Apelati la aspiratia acestei generatii de a fi mai apta de angajare pe termen lung.

2. Creati oportunitati pentru reprezentantii Generatiei Y sa lucreze la proiecte diversificate, cu diferite echipe, pentru a castiga experienta si a crea retele in cadrul organizatiei. Satisfaceti-le apetitul pentru oportunitati noi fara a-i obliga sa plece in alta parte. Evidentiati valoarea progresului, nu numai a promovarii, pentru a construi un portofoliu de competente si experiente.

3. Consultati-va constant cu angajatii din aceasta generatie cu privire la parcursul si dezvoltarea carierei lor. Nu va
concentrati asupra evaluarilor anuale, ci asupra obiectivelor pe termen scurt, si implementati planuri pentru a le atinge. Folositi-va de aceste dialoguri pentru a intelege impactul activitatilor de astazi asupra perspectivelor de cariera si a angajabilitatii millennials pe termen lung.

Citeste si:

4. Mentineti o abordare pozitiva si oferiti frecvent feedback direct, fata-in-fata, si da, sustinere. Gasiti canale noi care sa incurajeze recunoasterea si partajarea din partea superiorilor si a colegilor. Nu va costa nimic si este o modalitate eficienta de a implica oamenii in rolurile lor.

5. Anticipati pauzele din motive personale si intelegeti ca acestea merg dincolo de traditionalele nasteri, luni de miere, si chiar ingrijirea rudelor. Acceptati faptul ca o cariera lunga presupune ca timpul de realimentare si reutilare este esential. Prindeti valurile carierei si faceti din pauze o parte acceptabila a culturii companiei. Fiti clari privitor la flexibilitatea pe care o puteti oferi si ajutati oamenii sa reintre in campul muncii la intoarcere.

6. Generatia Y tinde sa prefere munca cu norma intreaga, dar multi dintre membrii acesteia sunt deschisi la alternative, cum ar fi jumatatea de norma, munca pe cont propriu, sau proiectele de portofoliu. Adoptati unele dintre aspectele atragatoare ale acestor modele – flexibilitatea mai mare in urmatoarele aspecte: unde, cand si cum muncesc oamenii si o diversitate mai mare a proiectelor – pentru a implica si a pastra mai bine angajatii din generatia Y.

Sursa foto: Rawpixel.com, Shutterstock