Companiile care isi doresc angajati cat mai sanatosi apeleaza in prezent la servicii medicale dar si de nutritie, preocupandu-se astfel de sanatatea personalului. Companii ca PepsiCo, Coca-Cola, Unilever sau filiala Kraft Foods din Franta au lansat deja astfel de programe in urma cu cativa ani.

Filiala grupului Kraft Foods din Franta a pus in aplicare un astfel program. Cu o durata de doi ani, scopul acestuia este unul simplu: sa sensibilizeze cei 1.250 de salariati in vederea unei mai bune alimentatii. Astfel, fiecare angajat doritor a fost rugat sa se inscrie pe reteaua interna a companiei pentru a se inscrie in program si sa completeze cateva date personale cu privire la obiceiurile alimentare, dar si ale activitatilor fizice. In urma acestui procedeu, fiecare salariat a primit sfaturi gratuite din partea echipei de nutritionisti care se ocupa de coordonarea programului.

Tendinta de a investi in programe de sanatate pentru a avea angajati cat mai sanatosi se observa si in cadrul institutiilor din sectorul bancar. De exemplu, banca Crédit Agricole SA a lansat in luna iunie o campanie de sensibilizare in randul salariatilor pentru a-i incuraja sa introduca in alimentatia proprie cat mai multe legume si fructe. Ca si angajatii de la Kraft Foods, cei de la Crédit Agricole SA pot primi via internet un bilant si o propunere personalizata in vederea unei mai bune nutritii. In 2002, PSA Peugeot a initiat, la randul sau, un program in vederea sensibilizarii personalului in privinta importantei unei bune nutritii.

In 2007, una din cele mai importante companii de asigurari din Franta "AXA France" a fondat asociatia "AXA Sanatate" pentru a sensibiliza publicul larg. Asociatia a lansat o campanie de depistare in cadrul companiilor a persoanelor care sufera de tensiune arteriala, propunand pe site-ul sau chestionare de sanatate si alte clipuri video cu subiecte medicale.

Citeste si:

Daca in Franta aceste campanii au ramas la stadiul profilactic, in Statele Unite programele pentru o nutritie mai sanatoasa au trecut la o etapa coercitiva. Astfel, dupa ce au incurajat persoanele slabe, angajatorii americani au abordat o metoda mai agresiva, din 2009 fiecare salariat "grasut" va trebui sa plateasca pana la 22 de euro pentru kilogramele in plus dobandite. Aceasta decizie a starnit numeroase controverse, pe motiv ca nimeni nu poate fi penalizat pentru un lucru asupra caruia in mare parte nu detine controlul. Mai mult decat atat, tot in SUA, persoanele ponderale sunt deja discriminate datorita greutatii lor.

Pentru a incuraja programele de sanatate implementate in cadrul companiilor, grupul francez de asigurari AXA a decis ca la sfarsitul anului, companiile cu cele mai bune rezultate sa fie rasplatite. La concursul initiat de AXA se poate inscrie orice companie, gratuit, pana la data de 10 septembrie. Primele sapte companii clasate vor primi trofee.

Aceasta initiativa are ca scop o mai buna motivare a angajatilor, dar si cresterea performantelor acestora la locul de munca.