Rezultatul inregistrat de K.M. Trust vine in conditiile in care piata de executive search a inregistrat o scadere importanta din cauza crizei financiare, chiar daca mutarile la nivel de top management au fost numeroase in primele sase luni.

“Afacerile au crescut usor pentru ca am avut foarte mult noroc, dar si pentru ca am ales sa regandesc businessul, pentru a-l face mai profitabil”, spune Radu Manolescu, managing partner al K.M. Trust & Partners.

Primul pas pe care l-a facut Manolescu a fost sa reduca nivelul costurilor cu recrutarea. Pentru fiecare om plasat, firma trebuia sa scaneze printr-o lista de cateva sute de persoane pentru a gasi oameni potriviti, proces care ridica totalul cheltuielilor cu peste 10.000 de euro/recrutare. Totalul cheltuielilor de recrutare includ accesul la informatii, costul calatoriilor pentru discutiile fata in fata cu candidatii, precum si costul cu telefoanele.

Astfel, a redus numarul posibililor candidati la 130, pentru a putea sa ramana profitabil, in contextul de piata in care, statistic 1-2% dintre candidati sunt foarte buni si potriviti. Manolescu a precizat ca tot ceea ce depaseste 125-130 de candidati se factureaza suplimentar, evitandu-se astfel eventualele conflicte de interese cu clientii.

Tot ca parte a strategiei de crestere a productivitatii, Manolescu a infiintat la inceputul anului Key 2 Success, o companie de recrutare activa doar in zona de middle management, cu o conducere diferita de KM Trust. Pentru primul an de functionare, Manolescu mizeaza pe o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Tariful mediu practicat de K.M. Trust & Parteners pentru o recrutare pe top management este de 35.000 de euro, in vreme ce pentru plasarea unui candidat pe o pozitie de middle management fee-ul pleaca de la 7.500 pana la 20.000 de euro.

Firma de executive search a fost implicata in 12 proiecte de recrutare in primele sase luni ale anului, opt din acestea fiind si finalizate.
K.M. Trust & Partners nu a redus tarifele de la inceputul acestui an, chiar daca la inceputul anului piata de profil a resimtit o scadere cu 40-50% a numarului de proiecte de executive search, comparativ cu ultimul trimestru al lui 2008.

“Chiar daca au fost destule mutari la nivel de management in primele sase luni, angajatorii au decis sa-si promoveze oamenii din interior, pentru a avea costuri mai mici”, mentioneaza Manolescu.

Printre mutarile importante la nivel de top management de la inceputul anului se numara recrutarea lui Petru Vaduva la conducerea Tiriac Holding, in locul Ancai Ioan.

Totodata, Petru Turdean, unul din cei mai longevivi executivi de pe piata locala, a decis sa se retraga de la conducerea Farmec Cluj-Napoca, dupa 40 de ani petrecuti in companie.

Mai mult, Zoltan Szoke a fost numit country sales director al producatorului de materiale de constructii Ruukki Romania.

Totodata, retailul autohton a fost marcat de mutari importante in acesti ani. Tjeerd Jegen a decis sa plece de la conducerea Real Romania, in vreme ce romanul Dusan Wilms a fost readus la sefia Metro Cash & Carry Romania, in locul lui Francois Oliver.

Manolescu crede ca la sfarsitul anului si inceputul lui 2010 vor avea loc mai multe schimbari la nivel de top management in randul companiilor care activeaza pe piata locala. “Companiile care vor obtine rezultate bune in studiile privind satisfactia angajatilor de la sfarsit de an vor avea si in 2010 acelasi CEO ca in 2009. Ma astept la 30-40 de schimbari la nivelul top managementului primelor 200 de companii din economie”, afirma Manolescu.

El adauga ca numeroasele schimbari care au avut loc in fruntea companiilor i-au facut pe manageri sa fie mai flexibili in privinta pretentiilor.
Firma a realizat o cifra de afaceri de 650.000 de euro in 2008, in scadere cu circa 8% fata de anul precedent. De asemenea, KM a trecut pe pierderi, dupa ce in 2007 a inregistrat un profit net de 140.000 de euro.

Strategia firmei de executive search presupune atragerea de pana la sase noi parteneri in 2009 si in 2010. “Imi doresc ca prin completarea echipei sa ajungem la un business de 2 milioane de euro in 2011-2012. As dori sa dezvolt mai mult recrutarea pe domenii ca energie si farma, iar daca fiecare nou partener atras in firma ar genera 300.000 de euro anual ar fi foarte bine”, afirma Manolescu.

Printre jucatorii importanti de pe piata locala de executive search se afla Leaderhip Development Solutions (LDS), partenerul din Romania al Korn/Ferry International, George Butunoiu Ltd., Pedersen & Partners, Stanton Chase sau K.M. Trust & Partners.

Citeste si Business-ul vanatorilor de manageri isi revine din amorteala

Dupa un inceput de an 2009 in care numarul de proiecte de executive search a scazut cu 40-50% fata de ultimul trimestru din 2008, lunile aprilie si mai au repus afacerile head hunter-ilor pe picioare.





Business-ul vanatorilor de manageri isi revine din amorteala

Business-ul vanatorilor de manageri isi revine din amorteala