“Mandatul meu in Romania este pe termen nelimitat, iar o eventuala decizie de schimbare a top managementului local poate fi luat doar de catre reprezentantii grupului. Eu mi-as dori sa raman in Romania, pentru a prinde si revenirea pe crestere a consumului de ciment”, spune Questiaux.

HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia), ceilalti doi mari producatori de ciment la nivel international, au ales sa schimbe in acest an conduceriile subsidiarelor locale.

Astfel, Florian Aldea, 48 de ani, a preluat de la 1 ianuarie functia de director general al Carpatcement Holding, parte a grupului HeidelbergCement, dupa ce l-a inlocuit pe Mihai Rohan, 66 de ani, cel supranumit “tatal cimentului”, datorita experientei pe care a acumulat-o in domeniu.

Rohan, "tatal cimentului", renunta la functia de director general al Carpatcement Holding

Rohan, "tatal cimentului", renunta la functia de director general...

De asemenea, elvetianul Markus Wirth, 62 de ani, si-a incheiat in aprilie mandatul de CEO al Holcim Romania. El i-a cedat locul lui Daniel Bach, 47 de ani, fost vicepresedinte al Holcim Filipine.

Cum il pregateste Markus Wirth pe cel care va prelua sefia "perlei" grupului Holcim

Cum il pregateste Markus Wirth pe cel care va prelua sefia "perlei"...

Questiaux estimeaza ca piata cimentului va stagna sau va inregistra o usoara crestere in 2011, o revenire reala a cresterii fiind asteptata pentru 2012.

Citeste si:

“Cred ca piata cimentului din Romania a atins cel mai jos prag de scadere. Anul acesta nu va fi foarte diferit fata de 2010, iar volumele vandute vor ramane la fel sau vor creste cu 1-2%, atat in cazul nostru, cat si al pietei”, afirma Questiaux.

In primele cinci luni, vanzarile companiei au fost similare celor de anul trecut.

Unul dintre factorii care vor duce la revenirea pe crestere a pietei cimentului va fi reprezentat de catre alegerile prezindentiale.

“Cu siguranta ca alegerile vor juca un rol important in revenirea pietei, dar mai importante vor fi fondurile europene care vor intra in Romania. Prin urmare, vom vedea lucrari mari de infrastructura, care vor duce la revenirea pietei”, mentioneaza Questiaux.

Lafarge Ciment (Romania) a inregistrat o cifra de afaceri de 715 milioane de lei (170 mil. euro) anul trecut, in scadere cu aproape 20% fata de valoare inregistrata in 2009, respectiv 886,1 milioane de lei (209,5 mil. euro).