"Negocierile cele mai dure au fost cu furnizorii de energie, unde avem datorii de 1,2 miliarde lei si penalitati de 900 milioane lei. Companiile au acceptat sa primeasca datoria fara penalitati, iar aceasta negociere ramane valabila pe tot parcursul anului 2012", a declarat vineri fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu, la conferinta de bilant, scrie Mediafax.

Ea a spus ca la finele anului trecut guvernul a alocat 400 milioane lei pentru plata acestor datorii, urmand ca suma restanta sa fie achitata integral in acest an.

Totodata, Boagiu a aratat ca in timpul mandatului sau a aplicat constructorilor care lucreaza cu Compania de Drumuri penalitati de 90 milioane de euro, iar celor care au contracte cu companiile feroviare 65 milioane de euro, insa nu a precizat daca firmele de constructii au achitat aceste sume.

Referitor la noua lege a exproprierilor, Boagiu a spus ca folosind noua grila de evaluare a terenurilor costurile cu exproprierile au scazut de 20 de ori.

"Anul trecut, CNADNR a avut alocate 445 milioane lei, inainte de intrarea in vigoare a legii. Din aceasta suma, compania a folosit 24 milioane. Aici este diferenta, dar mai e de lucrat, intrucat mai sunt smecherasi care gasesc cate o portita", a spus fostul ministru al Transporturilor.

O alta realizare expusa de Boagiu a fost renegocierea contractului cu compania americana Bechtel pentru constructia autostrazii Brasov-Bors, prin care s-au facut economii de sase miliarde de euro.

"La renegocierea cu Bechtel am vazut foarte multi care isi dau cu parerea, mai ales fosti secretari de stat. Cine vorbeste de Bechtel va vorbeste de cum ar fi trebuit sa aruncam pe geam sase miliarde de euro, pentru ca unii baieti au stiut sa faca contracte avantajoase pentru stat", a spus Boagiu.

Citeste si:

Ea a aratat ca Bechtel va finaliza tronsoanele 2B si 3C pana la finele anului viitor.

Referitor la constructia de autostrazi, Boagiu a spus ca 434 de kilometri se afla in curs de executie, in timp ce alti 137 de kilometri sunt in curs de licitare.

Pentru reabilitarea a 3.462 kilometri de drumuri nationale, MTI are alocate 1,9 miliarde euro, prin credite BEI si programe operationale.

Cu privire la modernizarea caii ferate, Boagiu a amintit finalizarea tronsonului Predeal-Constanta, finantat din fonduri de preaderare ISPA.

Ea a spus ca in prezent CFR SA are 19 contracte semnate pentru modernizarea a 100 kilometri, 12 gari si reabilitarea unor tuneluri si poduri si urmeaza ca in maxim doua luni sa semneze ultimele patru contracte pentru modernizarea Coridorului IV Paneuropean.

In ceea ce priveste aviatia, Boagiu a amintit de extinderea terminalului de plecari de la Aeroportul Otopeni si transformarea Aeroportului Baneasa intr-o aerogara de tip city break, iar in ceea ce priveste compania Metrorex a enumerat proiectul de constructie a Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor, semnarea contractelor de consultanta pentru Magistrala 6 catre Aeroportul Otopeni, achizitia a 16 trenuri noi si punerea in folosinta a doua statii, respectiv Jiului si Parc Bazilescu de pe Magistrala 4.