Piata de bunuri de larg consum a crescut in 2005 fata de 2004 cu circa 29,4%, ca valoare, si cu aproximativ 12,1%, ca volum. “Cred ca piata de bunuri de larg consum se situeaza in jurul valorii de 19-12 miliarde de dolari. Depinde la ce nivel te uiti la date, daca iei preturile la consumator sau cele de la distribuitor catre comert cu sau fara TVA”, a declarat directorul general al companiei de distributie Interbrands, citat de MEDIAFAX. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei MEMRB, extinderea agresiva a super si hipermarketurilor a favorizat anul trecut cresterea pietei de bunuri de larg consum. Cresterea valorica s-a datorat atit inflatiei, cit si cresterii nivelului de trai al romanilor, ceea ce a condus la o orientare a consumatorilor catre produse de calitate superioara.

Analiza a vizat piata bunurilor de larg consum din perspectiva canalului off premise (consumul casnic, care nu include vinzarile din hoteluri, restaurante si firme de catering). Astfel, toate cele trei segmente ale pietei bunurilor de larg consum - produse alimentare, produse nealimentare si bauturi - au inregistrat evolutii pozitive anul trecut.

Alcoolul, un sfert din piata

Din punctul de vedere al ponderii, segmentul bauturilor reprezinta aproximativ jumatate din piata atit ca volum, cit si ca valoare. Fata de 2004, importanta vinzarilor bauturilor nealcoolice a crescut fata de cele alcoolice, in principal din cauza cresterii accizelor din 2005. Raportul, in functie de volum, este de 53 la 47%, in favoarea bauturilor nealcoolice.Valoric, bauturile alcoolice detin inca peste 60% din piata. Locul secund este ocupat de alimente, care reprezinta 38,5% din volumul total al pietei si 31% din valoare. In ceea ce priveste segmentul produselor nealimentare (detergenti, cosmetice - n.r.), acesta a ramas constant comparativ cu 2004, detinind 10,2% din piata ca volum si 20% ca valoare. Piata produselor alimentare a cunoscut cea mai mare rata de crestere in 2005 atit ca volum, 20,2%, cit si ca valoare, 35%.

Citeste si:

Vinzarile la chiosc, in cadere

Referitor la locul pentru achizitionarea produselor de pe aceasta piata, supermarketurile si farmaciile au fost canalele care au crescut anul trecut in preferintele cumparatorilor.

Desi detin inca cea mai mare parte din piata atit ca volum, cit si ca valoare, vinzarile realizate de magazinele mici s-au redus la 45,6%, acelasi trend fiind inregistrat si de chioscuri.