Analiza a vizat piata bunurilor de larg consum din perspectiva canalului off premise (consumul casnic, care nu include vinzarile din hoteluri, restaurante si firme de catering). Astfel, toate cele trei segmente ale pietei bunurilor de larg consum - produse alimentare, produse nealimentare si bauturi - au inregistrat evolutii pozitive anul trecut.
Alcoolul, un sfert din piata
Din punctul de vedere al ponderii, segmentul bauturilor reprezinta aproximativ jumatate din piata atit ca volum, cit si ca valoare. Fata de 2004, importanta vinzarilor bauturilor nealcoolice a crescut fata de cele alcoolice, in principal din cauza cresterii accizelor din 2005. Raportul, in functie de volum, este de 53 la 47%, in favoarea bauturilor nealcoolice.Valoric, bauturile alcoolice detin inca peste 60% din piata. Locul secund este ocupat de alimente, care reprezinta 38,5% din volumul total al pietei si 31% din valoare. In ceea ce priveste segmentul produselor nealimentare (detergenti, cosmetice - n.r.), acesta a ramas constant comparativ cu 2004, detinind 10,2% din piata ca volum si 20% ca valoare. Piata produselor alimentare a cunoscut cea mai mare rata de crestere in 2005 atit ca volum, 20,2%, cit si ca valoare, 35%.
Vinzarile la chiosc, in cadere
Referitor la locul pentru achizitionarea produselor de pe aceasta piata, supermarketurile si farmaciile au fost canalele care au crescut anul trecut in preferintele cumparatorilor.
Desi detin inca cea mai mare parte din piata atit ca volum, cit si ca valoare, vinzarile realizate de magazinele mici s-au redus la 45,6%, acelasi trend fiind inregistrat si de chioscuri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: