Andrew Quayle, chief financial officer al companiei, a anuntat ca brandul Bucegi a depasit 2 milioane de hectolitri in 2011, fiind berea la PET numarul 2 pe piata locala.

„Doar PET-ul Bucegi de 2,5 litri reprezinta 30% din volumul vandut vara de compania noastra”, a mentionat Quayle. Ca pondere din vanzari, berea la PET reprezinta peste 50% din volumele companiei, in timp ce berea la sticla acopera circa o treime, restul venind din doze si vanzarile la draft, acestea din urma fiind foarte reduse.

Compania vede in continuare cresteri pe ambalajele PET si doza, in timp ce pe vanzarile la sticla se observa un declin.

Ciuc Premium a inregistrat o crestere de doua cifre a volumelor in 2011, in timp ce Heineken a revenit pe crestere, dupa doua ani de scaderi, insa majorarea a fost de o cifra.

Daca volumul total vandut a crescut cu 7,5%, afacerile nete s-au majorat cu 11,5%.

Citeste si:

Un impact asupra cresterii vanzarilor nete a avut si o majorare de pret, „sub valoarea inflatiei”, dar si prin o imbunatatiere a mixului de produse vandute, inregistrandu-se cresteri si pe brandurile premium.

Compania olandeza Heineken are pe piata romaneasca patru fabrici, la Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures, si 1.100 angajati.

Pentru 2012 compania si-a bugetat din nou cresteri ale business-ului. Directorul financiar al companiei a spus ca eventualele cresteri de pret din acest an vor fi in aceeasi parametri ca anul trecut, adica sub nivelul inflatiei.

Oficialul companiei estimeaza o cota de piata de circa 33% si considera ca a redevenit numarul unu in piata, chiar daca la o diferenta foarte mica de competitori.