Reprezentantii combinatului sustin ca blocarea cailor navigabile pe Dunare timp de o luna a pus compania in imposibilitatea de a-si onora comenzile, iar alimentarea cu materii prime s-a facut exclusiv pe calea ferata, ceea ce a determinat cresterea costurilor de productie, noteaza Mediafax.

De asemenea, reprezentantii ArcelorMittal Galati sustin ca acesta este si unul dintre motivele pentru care exporturile din Romania au scazut considerabil in ultima perioada.

"ArcelorMittal Galati isi exprima profunda ingrijorare referitoare la greutatea cu care se deblocheaza Dunarea si accesul la canalele sale navigabile. Companiei noastre ii este imposibil sa livreze produsele pe rutele traditionale, ceea ce duce la pierderea sustenabilitatii operatiunilor, dar si a clientilor", se arata intr-un comunicat al companiei.

Citeste si:

Reprezentantii ArcelorMittal Galati au adaugat ca navigatia pe Dunare este in continuare blocata, desi se inregistreaza cresteri ale cotelor Dunarii, dar si o imbunatatire a vremii si cer autoritatilor o interventie urgenta.

"In ciuda temperaturilor mai bune si a cresterii nivelului apelor, principala noastra ruta de export este blocata, iar variantele alternative nu pot suporta cantitati similare. Acest lucru are un impact negativ atat asupra companiei, cat si asupra exporturilor tarii. Asteptam din partea autoritatilor o solutie urgenta si profesionista pentru rezolvarea aceastei situatii fara precedent", conform sursei citate.

Saptamana trecuta, reprezentantii companiei spuneau ca ArcelorMittal Galati si-a redus productia din cauza blocarii cu gheata a senalului navigabil de pe Dunare si intampina dificultati in activitatile de livrare a produselor si de alimentare cu materie prima, aceasta situatie ducand la oprirea temporara a Furnalului 5 pentru lucrari de mentenanta ale caror termene au fost devansate.