Cel de-al saselea hypermarket Carrefour din Romania se va deschide miercuri, in Centrul comercial Feeria, din cartierul Baneasa.
Noul Centrul comercial Feeria, cu o arhitectura moderna si functionala, este cel mai mare din Europa Centrala si de Est, avand o suprafata de 32.600 metri patrati. Acesta va dispune de un hypermarket Carrefour si o galerie comerciala, la care se vor adauga un complex Bricostore si unul Mobexpert.

Constructia si dezvoltarea Centrului comercial Feeria a fost asigurata de grupul Vinci, cu o investitie de circa 60 milioane euro, si va crea circa 1.200 locuri de munca. Feeria este amplasat in partea de nord a Capitalei, pe drumul catre aeroport, cu acces direct si modernizat din artera principala a DN1, precum si o parcare cu 1.600 locuri gratuite pentru autovehicule.

Hypermarketul Carrefour Baneasa, cu o suprafata de vanzare de 8.400 mp, cuprinde si o galerie comerciala cu 70 de magazine specializate in decoratiuni, amenajari interioare, moda, textile, precum si sapte restaurante. Investitia pentru Carrefour Baneasa se ridica la circa 28 milioane euro, si a permis creearea a circa 700 locuri de munca.

Fostul director al grupului Carrefour Romania, Francois Oliver, a precizat ca, in cei sapte ani de activitate in tara noastra, compania a investit in constructia celor sase hypermarketuri circa 180 milioane euro, asigurandu-se circa 4.000 locuri de munca. in anul 2005, Carrefour Romania a reusit sa dubleze cifra de afaceri obtinuta in 2004, inregistrandu-se un volum al vanzarilor de circa 436 milioane euro.

In anul 2006, se va mai deschide un hypermarket Carrefour in Constanta, iar in 2007 se vor mai inaugura alte patru magazine, din care doua in Iasi, unul in Sudul Bucurestiului si altul intr-un oras cu peste 300.000 locuitori, a mai spus Francois Oliver.

Reteaua de hypermarketuri Carrefour va fi condusa de Jacobo Caller Celestino, unul dintre managerii Carrefour Spania, in urma deciziei de parasire a lui Francois Oliver, directorul general in ultimii sapte ani.

'Sunt mandru de echipa Carrefour din Romania care a reusit foarte bine pe aceasta piata, un exemplu ar fi Orhideea - care realizeaza cea mai mare cifra de afaceri din Europa (in afara Frantei) si care este si al treilea magazin Carrefour din lume in ceea ce priveste traficul de clienti zilnic (primele 2 locuri fiind ocupate de magazine din China)', a declarat Olivier.

Primul magazin Carrefour a fost deschis pe piata autohtona la jumatatea anului 2001. Acesta a fost primul operator international de hypermarketuri care a deschis un magazin in Romania.

Francezii de la Carrefour au intrat pe piata romaneasca in 2001, prin deschiderea primului hipermarket in cartierul Militari din Bucuresti. Au urmat Carrefour Orhidea, cel din cartierul Colentina, magazinul din Brasov si cel din Ploiesti, inaugurat anul trecut. In acest an, pe langa deschiderea hipermarket-ului din Constanta mai este planificata si deschiderea celui din cadrul proiectului imobiliar Baneasa, in nordul Bucurestiului.

La nivel mondial Carrefour a inregistrat in 2005 un profit net de 1,44 miliarde euro, in scadere cu 16 procente comparativ cu 1,79 miliarde euro 2004, dupa ce a fost nevoit sa preia cheltuieli de 372 milioane euro. De asemenea, profitul operational a scazut si el cu 1,3 procente pana la 3,15 miliarde euro. Carrefour a anuntat ca va investi intre patru si cinci procente din cifra sa de afaceri, adica aproximativ 10 miliarde euro, pentru cheltuieli de capital in perioada 2006-2008. Grupul francez intentioneaza sa deschida 100 de noi hypermarket-uri numai in 2006, adica un numar dublu comparativ cu numarul de magazine deschise, in medie, in perioada 2000-2004.

Piata pe care se desfasoara retailerul francez este in expansiune in romania. Astfel, pe langa Carrefour, in sectorul hypermarketurilor mai sunt prezenti operatorul francez Cora si Real, divizia specializata a grupului german Metro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri