In Romania, mai mult de jumatate din bunurile de folosinta zilnica sunt vandute prin zecile de mii de magazine mici, de pana la 100 metri patrati. Sunt magazinele de la parterul blocului sau de la coltul strazii, magazinele pe care le frecventati pentru ca v-ati imprietenit cu vanzatoarea sau doar pentru ca asa v-ati obisnuit. Sau, dimpotriva, sunt magazinele in care refuzati sa intrati pentru ca nu va inspira suficienta incredere.

Pentru prima oara in Romania, revista Piata si Metro cash&carry organizeaza un concurs pentru desemnarea celor mai bune magazine mici; comerciantii care opereaza magazine de maximum 100 mp sunt invitati sa se inscrie in competitia Premiile de Excelenta ale Comertului Traditional Romanesc, dotata cu premii si mentiuni in valoare de 27.000 de euro. In gala festiva ce va avea loc pe 25 mai la hotelul Hilton din Capitala vor fi acordate premii pentru eficienta, dinamism, specializare, marketing si Marele Premiu pentru cel mai bun dintre magazinele mici din Romania.

Inscrierea in concurs,pana la 30 aprilie, se face prin completarea unui talon disponibil in revista Piata, in cataloagele Metro si in magazinele Metro din toata tara.

Citeste si:

Premiul pentru eficienta este acordat comerciantului care a reusit, in 2005, cele mai mari vanzari raportat la suprafata magazinului si numarul angajatilor. Premiul pentru dinamism recompenseaza comerciantul cu cea mai mare crestere a incasarilor in 2005 fata de 2004; premiul pentru marketing este acordat magazinului care a avut cele mai bune initiative fata de clienti, iar premiul pentru specializare este rezervat magazinului care a obtinut cele mai mari incasari din comercializarea produselor cu un anumit specific. Fiecare din aceste patru premii are valoarea de 2.000 euro, iar mentiunile, echivalente cu premiile II si III, cate 500 euro.

Marele Premiu, in valoare de 15.000 euro, recompenseaza magazinul cu cele mai bune performante in ansamblu, cel mai bine evaluat pe baza criteriilor stabilite pentru cele patru categorii de premii.