Daniel Florescu este director general al companiei suedeze Kinnarps in Romania. Compania ofera solutii pentru spatii de lucru la interior, pentru birouri si locuri de interes public. Firma lucreaza cu organizatii, autoritati si diverse asociatii de protectie a mediului inconjurator.

Cum vede managerul care a facut trecerea de la telecom, la mobilier de birou avantajele unei companii care angajeaza manageri din cu totul alt domeniu? Florescu spune ca, personal, daca ar trebui sa revigoreze sau sa deschida o noua cale pentru un business, ar opta pentru cineva dintr-o alta industrie. De ce? Orice industrie are o cultura inchisa, iar cineva dintr-o alta industrie, cu o alta gandire, specifica unui alt domeniu, poate aduce intr-o firma un avantaj concurential la nivel de abordare.

Cum este mentalitatea de business a suedezilor? Suedezii se uita la diferitele piete privindu-le ca resurse, si nu resurse pe care trebuie sa le exploateze, ci pe care trebuie sa le dezvolte pentru a obtine un plus de valoare, spune Florescu, care da ca exemplu chiar firma pentru care lucreaza. „Cand am fost desemnat de Kinnarps sa le deschid afacerea din Romania, nu am fost obligat sub nicio forma sa nu le vand produsele lor, ci sa vand produse care sa vina in intampinarea clientilor si care sa fie la standardele firmei”, spune managerul.

Citeste si:

Cum merge businessul Kinnarps in Romania? Piata romaneasca, si in special cea de mobilier, este foarte sensibila la ce se intampla la nivel extern si politic, spune Florescu. Prin urmare, tumultul de anul trecut nu a avut un impact pozitiv asupra afacerilor companiei, companiile diminuandu-si mult cheltuielile pentru mijloace fixe in prioadele dificile. Astfel, anul trecut compania a inregistrat afaceri de circa 1,5 mil. euro, sub nivelul din anii precedenti, cand business-ul depasea 2 mil. euro.

Problemele pietei romanesti de mobilier? Florescu a explicat ca una din principalele provocari este faptul ca sunt doar cativa furnizori de materii prime si cateva mii de firme care cumpara aceasta materie prima, ceea ce face ca puterea de negociere sa fie la furnizorii de materii prime. Managerul da ca exemplu faptul ca pretul de mp de pal facut in Romania este cu 30-40% mai scump decat la Viena. Situatia este determinata tocmai de aceasta concentrare a materiei prime in contextul unei cereri foarte mari.

„Sunt destui furnizori de pal, doar ca sunt prea multi producatori de mobilier in Romania”, spune Floreascu. El adaugat ca acesta este si motivul pentru care cel mai probabil compania pe care o reprezinta nu va deschide o unitate de productie pe plan local.