In urma cu patru ani, cand a deschis cu o investitie de 50.000 de euro magazinul Leonidas de la Piata Dorobanti, cadourile reprezentau circa 90% din business.

“La inceput ne-am concentrat pe zona de cadouri, insa procentul vanzarilor de praline pentru a fi oferite cadou a scazut intre timp, iar acum tot mai multi oameni incearca si cumpara praline pentru a le consuma acasa. In general, valoarea medie a unui bon este de 60-70 de lei pentru persoanele fizice si de 10.000 de lei pentru clientii companii. Anul trecut, am lucrat cu peste 30 de companii, printre care banci sau companii farmaceutice”, a explica Codreanu.

Antreprenorul detine magazinul de la Dorobanti si francizele a alte doua unitati: una in Pipera-Tunari si una la Brasov, deschisa anul trecut. La finalul lui 2011, Codreanu avea magazinul din Dorobanti si inca 3 francize: doua in Bucuresti (in zona Pipera-Tunari si ASE) si una in Galati. Magazinul din Galati a fost inchis, iar cel din zona ASE a fost preluat de celalalt importator Leonidas de pe piata locala.

In Romania, exista 6 magazine Leonidas: cinci in Bucuresti si unul in Brasov.

Vrea sa lanseze un magazin online de ciocolata

Anul trecut cele trei magazine pe care le aprovizioneaza Codreanu au generat un business de circa un milion de lei.

"Am mai avut cereri sa deschidem magazine la Cluj, dar, acum, nu ma concentrez pe deschideri de noi magazine, ci pe cele pe care le avem deja, dar, daca in orase precum Timisoara, Cluj sau Iasi gasim parteneri care sa iinteleaga businesusul si sa aiba rabdare, vom testa piata si, daca este necesar, vom deschide magazine si acolo”, spune oficialul Leonidas.

Pentru 2013, antreprenorul estimeaza ca businessul va ramane la nivelul anului trecut, desi afirma ca primele luni au fost mult mai bune decat in 2012.

“De exemplu, am dublat vanzarile din perioada 1-8 martie", explica Codreanu.

De asemenea, Ion Codreanu vrea ca la finalul acestei luni sa lanseze magazinul online ciocolateriebelgiana.ro, el mizand ca acesta va genera vanzari de circa 100.000 de lei in 2013.

Citeste si:

“Este un site prin care targetam mai ales provincia, pentru ca sunt foarte multi clienti care ne-au spus ca vor sa cumpere ciocolata si nu au de unde. Investitia este de circa 3-4.000 de euro”, a explicat intreprinzatorul.

Codreanu mai administreaza si site-ul ciocolatabelgiana.ro, insa despre acesta spune ca este doar o platforma de prezentare, care nu permite achizitia online de produse.

In magazinele Leonidas din Romania sunt disponibile circa 80 de sortimente de praline, insa portofoliul cuprinde si cafea, inghetata, jeleuri, dulceata de Belberry, iar, in curand, pasta de biscuiti Speculoos.

Pralinele aduc 80-90% din vanzari

Pralinele inseamna insa 80-90% din vanzari. Dintre acestea, cele mai bine vandute sunt cele cu crema pralinata (Gianduja, Noisette Mascque, Buche praline) urmate, la o diferenta foarte mica, de pralinele cu crema ganache (Antoinette, Palet D'or, Merveilleux).

“Sarbatorile, precum Craciunul, Pastele, 1-8 martie, Valentine’s Days, aduc In jur de 60-70% dn vanzari. Sfantul Valentin incepe sa acopere Dragobetele, pentru ca nu este suficient promovat. Dragobetele a fost aproape inexistent anul acesta. Pe de alta parte, de 1-8 martie, vanzarile s-au dublat fata de anul trecut, reprezentand 25% din cifra de afaceri”, spune reprezentantul Leonidas.

Intr-o luna obisnuita, compania are in jur de 10-20 clienti pe zi, in timp ce de sarbatori numarul acestora creste la 120 de clienti.

“Numarul de barbati aproape ca l-a depasit pe cel de femei, impinsi de sarbatori au avut curaj sa intre. Cand am inceput in 2009, barbatii aproape nu existau, doar unu din zece clienti era barbat", afirma Codreanu.

Leonidas este un brand belgian de ciocolata lansat in 1913. Printre competitorii Leonidas pe piata locala se numara Cade, Venchi, A la Reine Astrid si Chocolat.

Romanii sunt printre europenii care consuma cele mai mici cantitati de ciocolata, ei cumparand doar 1,9 kilograme pe cap de locuitor, in timp ce media europeana este de 5 kilograme.