"Acest lucru este ceva negativ. Principala problema este lipsa de sustinere financiara din alte surse. Deseori antreprenorii deschid francize numai cu bani proprii si deci apar multe constrangeri. Multi investesc toata suma pentru a deschide locatia, iar planul pe termen lung nu e trecut pe hartie ci e doar undeva, acolo, in subconstient”, considera Adrian Gheorghe, prezent Start-Up Wall-Street, emisiune moderata si realizata de Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).

Majoritatea antreprenorilor se gandesc ca “uite, in orasul meu nu se gaseste brandul X, imi trebuie capitalul Y”. Abia ulterior se pune problema capitalului de lucru pentru primele 3-6 luni.

Doar 10-20% dintre acestia au un business plan pe 10 ani, se gandesc ca in primii 2 ani trebuie sa amortizeze investitia si au in plan deschideri ulterioare.

Citeste si:

Adrian Gheorghe spune ca, daca vorbim de antreprenori care nu sunt la inceput de drum, sunt multe oportunitati a aduce branduri noi in Romania, nisate. Pe industria auto, piata serviciilor imobiliare care probabil se va relansa, timid, in urmatorii ani. Pe segmentul de turism, la fel, exista oportunitati mari. “In functie de capital si pregatire, sunt disponibile francize pe fiecare segment”.

O alta zona "fierbinte" este cea a hipermarket-urilor, existand posibilitatea de a deschide francize in mai multe orase ale tarii cu populatie de 30-50.000.

Cum ti se pare ideea unei afaceri in francize? Ai incercat sa devii francizat? Care crezi ca sunt principalele avantaje si dezavantaje ale francizei?