El este de parere ca Guvernul nu ofera siguranta companiilor din domeniu, prin evitarea propunerii unor masuri reale de relansare.

„Anul 2014 va fi mai dificil decat 2013, din cauza faptului ca nu am vazut pana in acest moment masuri reale de relansare a constructiilor din partea Guvernului. Poate doar in a doua jumatate a anului sa apara ceva, tinand cont ca este an electoral. Cu siguranta va fi un an dificil. Cu siguranta vor fi victime, insa vor fi si oportunitati si invingatori. Noi avem de gand sa profitam de fiecare ocazie aparuta in piata si sa ne adaptam oferta asa incat sa raspundem cat mai bine cerintelor clientilor”, a declarat pentru wall-street.ro, Dan Mircescu (foto).

Seful distribuitorului de tigla pentru acoperisuri a precizat de asemenea ca noile modificari aduse Codului Fiscal vor impacta negativ consumul care este si asa deja afectat.

„ Asa cum aratau ultimele cifre de la Statistica, cresterea din T3 a anului 2013 a fost sustinuta de catre agricultura si industrie, domenii bazate in special pe export, lucru care nu ajuta statul in ceea ce priveste incasarile (TVA-ul fiind principala resursa bugetara).In opinia mea, cresterea exporturilor va continua, ceea ce va face ca resursele Guvernului pentru investitii sa ramana in continuare la cote minime, daca nu vor fi atrase fonduri europene sau semnate parteneriate publice private”, a mai spus Mircescu.

Managerul apreciaza de asemenea ca investitiile in infrastructura sunt singurele care pot schimba cu adevarat indicatorii, sectorul privat neanuntand nimic spectaculos pentru 2014.

Citeste si:

„In anul 2013 piata constructiilor rezidentiale, piata pe care si noi activam, a fost sustinuta de mediul rural, ca de altfel in ultimii 3 ani, mediul urban fiind destul de inert. Personal nu vad semne de revigorare, ceea ce ne obliga sa privim cu prudenta piata interna anul viitor”.

Miza pe exporturi

Reprezentantul Final Distribution spune ca incertitudinile din piata interna il forteaza sa fie mult mai atent si sa ia din ce in ce mai serios pietele externe tocmai pentru a contrablansa eventualele dezechilibre locale.

„Exportul coincide cu intrarea pe o piata globala cu riscurile ce decurg de aici, dar daca strategia si oferta sunt corecte sunt sanse si nu putine. Una peste alta, anul 2014 il vad ca un an de consolidare atat pe piata interna cat si la export.

Directorul general Final Distribution crede intr-o revenire a pietei, dar si o crestere strategica a business-ului din exporturi, mizand in acest fel pe relatiile cu tarile scandinave, Rusia, Kazahstan sau cu Tanzania.
"Pe piata externa nu asteptam numai crestere. De curand am semnat doua contracte de distributie - unul in Tanzania si unul in Suedia ce prevede distributia produselor nostre incepand cu 1 ianuarie 2014. In acelasi timp, suntem in discutii avansate cu firme din Norvegia, Danemarca, Rusia si Kazahstan”, a precizat Mircescu.

Pentru acest an, Final Distribution si-a bugetat o crestere de 16%, la 5 milioane de euro.

"Pentru moment suntem in grafic. Cand am bugetat aceasta crestere ne-am bazat, in primul rand, pe cresterea vanzarilor de tigla metalica Novatik, produsa de Final Distribution la Baicoi si care a fost lansata anul trecut in luna iunie. Brandul nostru Novatik se vinde atat pe piata interna cat si cea externa".
Conform datelor Neomar, intreaga piata de acoperisuri din Romania s-a ridicat la nivelul anului trecut la 123 de milioane de euro (valoare) si 25 milioane mp (volum).