„Pentru ca 2014 va fi un an cu o mare incarcatura politica, vor intra mai multi bani in piata, fondurile alocate campaniilor electorale se vor vedea in economie. Alte semnale de imbunatatire nu avem. Ne asteptam totusi la o tendinta de redresare a pietei constructiilor, unde estimam o crestere de cel mult 5 procente. Anul electoral va face diferenta”, apreciaza seful MCA Grup.

CEO-ul MCA este convins ca cea mai mare miza va fi pe zona de infrastructura si in 2014.

„Este un domeniu unde noi ca business nu ne incadram, dar orice bani investiti in infrastructura se vor transmite mai departe si in alte sectoare. Speram macar tangential sa resimtim si noi un efect pozitiv, spre finele anului 2014, chiar in 2015”.

Eliminarea TVA la materialele pentru constructii, solutie pentru revenirea pietei

Seful producatorului de usi pentru garaj a mai precizat ca industria constructiilor este precum un mastodont, iar pentru un impact serios in piata ar fi nevoie de un plan cuprinzator, de o strategie bine pusa la punct, care sa se intinda pe mai multi ani.

Citeste si:

„Statul ar trebui sa elimine TVA la materiale de constructii sau cel putin reducerea acesteia la un nivel de 5% pentru stimularea pietei. In Belgia, de exemplul, TVA-ul pentru constructii noi este zero. In Vestul Europei am observat o tendinta de stimulare a renovarii, fiind targetati oamenii instariti, care au deja proprietati construite si care au si potential financiar de a le renova, de a le aduce in pas cu tehnologia actuala. Totusi, Romania este o piata tanara, mare parte din constructii sunt noi, au in medie 20 de ani, iar o casa se renoveaza dupa aproximativ 30 de ani, deci la noi inca nu s-ar potrivi o astfel de masura. Dar e de tinut minte pentru viitor. Ar mai putea fi luata in calcul si relaxarea creditelor ipotecare”, a completat Oprea.

Business-ul in 2014: miza pe o crestere de 10%

Reprezentantul MCA Grup se asteapta ca in 2014 sa inregistreze, la nivel de grup, o crestere a vanzarilor de 10% fata de anul curent, bazandu-se pe un aport mai mare al exporturilor.

„In acest an am obtinut aproximativ 25% din cifra de afaceri din vanzarile externe, dar daca vorbim strict de Romania, piata usilor sectionale a scazut cu aproximativ 10% si cota noastra de piata s-a redus usor, la 30% din piata. De-acum inainte va urma o perioada de stabilizare. Estimam sa inchidem anul cu afaceri la nivel de grup de 7,5 milioane de euro, a precizat Ciprian Oprea.

Managerul roman mai spune ca in Romania provocarea este sa vanda produse cu un pret mai ridicat, intr-o piata unde lupta este pe pret.