"In anul 2012, CFR Calatori a inregistrat o pierdere in suma de 992 milioane lei. Pentru anul 2013, CFR Calatori are aprobat un buget de venituri si cheltuieli cu o pierdere de 400 milioane lei. Estimam realizarea unei executii bugetare pentru 2013 cu o reducere a pierderii pana la 395 milioane lei. Pentru anul 2014, Consiliul de Administratie a elaborat si propus un buget echilibrat, fara pierderi, conform prevederilor din Planul de Administrare si Planul de Management", au raspuns reprezentantii companiei unei solicitari.

CFR Calatori a incheiat 2012 cu afaceri de 1,66 miliarde lei, venituri de 1,99 miliarde lei, cheltuieli de 2,98 miliarde lei si o pierdere de 992,2 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor. "Din punct de vedere al relatiilor de transport unde se inregistreaza nivele ridicate de solicitare se pot mentiona cele care leaga Bucurestiul de Timisoara, Arad, Cluj, Suceava, Iasi, Galati si Constanta, rutele sezoniere catre destinatiile turistice importante, dar si relatiile pe care circula trenuri de naveta in jurul marilor orase sau platforme industriale generatoare de fluxuri de calatori", arata compania.

La finele lunii septembrie, datoriile comerciale ale companiei se ridicau la 1,27 miliarde lei, din care 80% reprezentau datorii catre CFR SA, iar creantele totalizau 209 milioane lei. CFR Calatori a inregistrat la sfarsitul anului trecut datorii totale de 1,67 miliarde lei si creante de 309,6 milioane lei.

Investitiile companiei, din surse proprii, au totalizat 32 milioane lei in primele 9 luni, comparativ cu 15 milioane lei in intervalul similar al anului trecut. Reprezentantii CFR Calatori precizeaza ca in 2012 si 2013 nu a beneficiat de investitii de la bugetul de stat.

Citeste si:

Capitalul social al companiei a fost majorat recent cu 400 milioane lei, suma fiind utilizata pentru plata tarifului de utilizare a infrastructurii catre CFR SA. CFR Calatori a incheiat anul trecut cu 14.028 salariati, iar numarul acestora va cobori la 13.880 la finele lui 2013.

"Reducerea de personal a avut loc in mod natural, fara disponibilizari colective, prin masuri specifice de recalificare si reorientare profesionala a angajatilor", precizeaza compania. Ultima majorare a tarifelor din transportul feroviar public de calatori dateaza din septembrie 2013.

"Preturile biletelor au crescut diferentiat, cu pana la 10% (cu o medie de 7%), masura, prevazuta in Acordul Guvernului Romaniei cu Fondul Monetar International, fiind impusa de evolutia inflatiei si majorarea din ultimii doi ani (ultima majorare a fost in august 2011) a unor costuri ale CFR Calatori cu combustibili, energie electrica, piese, diferite materiale cu pondere mare in activitatea de transport feroviar. Intrucat legislatia nu prevede un prag al indicelui cumulat al preturilor de consum sau un interval minim de timp pentru ca tarifele din transportul feroviar de calatori sa se modifice, CFR Calatori poate solicita o modificare a tarifelor practicate in functie de situatia economica, pe baza modificarii structurii costurilor sau a conditiilor de desfasurare a activitatii de exploatare feroviara", potrivit reprezentantilor companiei.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat recent ca a respins propunerea FMI de intrare in insolventa a unor companii cu datorii, precum CFR Marfa si CFR Calatori, ca asteapta bani de la buget, dar si masuri de rentabilizare de la manageri, in caz contrar restructurarea urmand sa fie "de sus in jos".