Metrorex vizeaza achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri de metrou, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente. "Frecventa estimata a contractelor subsecvente ce urmeaza a fi incheiate: la doi ani, respectiv in anii 2014, 2016, 2018. Durata estimata a contractelor subsecvente: intre 15 si 28 de luni. Valoarea estimata a unui contract subsecvent: minim 396,69 milioane lei si maxim 762,87 milioane lei", se arata intr-un anunt de participare lansat de administratorul metroului bucurestean, potrivit Mediafax.

Contractul estimat la 1,556 miliarde lei, fara TVA, va fi finantat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, si bani de la buget. Trenurile vor fi cumparate in urma unei licitatii deschise, unde pretul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), conditiile si costurile de mentenanta (3%, respectiv 5%) si termenele de garantie (5%). Data limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 august.

Metrorex a scos recent la licitatie si lucrari la sectiunea Raul Doamnei-Eroilor, din tronsonul Drumul Taberei - Universitate, dar si la statia Valea Ialomitei, estimate la 1,06 miliarde de lei (241 milioane de euro), iar firmele care vor sa participe trebuie sa depuna documentatia pana pe data de 12 august. Tronsonul Eroilor - Drumul Taberei din magistrala 5 de metrou va fi finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si de la stat, a declarat la finele lunii mai Catalin Homor, director de investitii al Metrorex.

In prezent, in Bucuresti, circa 600.000 de persoane circula zilnic cu metroul, adica o treime din populatia Capitalei. Investitiile pe care Metrorex le-a programat pana in 2020 se ridica la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.