Metrorex introduce in circulatie incepand de miercuri noile trenuri cumparate de la firma CAF Spania, in urma unui contract de peste 97 de milioane de euro, acestea urmand sa circule pe magistrala Pipera-Piata Victoriei- Piata Unirii-Berceni.

Trenurile vor circula pe Magistrala 2 (Pipera - Aurel Vlaicu - Aviatorilor - Piata Victoriei 1 - Piata Romana - Universitate - Piata Unirii - Tineretului - Eroii Revolutiei - Constantin Brancoveanu - Piata Sudului - Aparatorii Patriei - Dimitrie Leonida - Berceni) si se vor numi Dunarea, Mures, Prut, Olt, Ialomita, Somes, Siret, Arges, Jiu, Buzau, Dambovita, Bega, Tisa, Prahova, Bistrita si Suceava. Trenurile de metrou vor fi puse in circulatie esalonat, in semestrul II al anului 2014, scrie Mediafax.

"Noile trenuri realizate de firma CAF Spania vor fi puse in functiune cu calatori in data de 9 iulie 2014. Trenurile au fost cumparate in urma incheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, in valoare de 97.012.450 euro fara TVA, privind achizitia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit in urma unei licitatii publice internationale", se arata intr-un comunicat al Metrorex.

Potrivit contractului, primele patru trenuri sunt realizate la Beasain, Spania, iar urmatoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Grivita din Bucuresti. Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, latimea de 3,2 metri si capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.

Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au inceput sa soseasca esalonat la Bucuresti. In perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice si dinamice. Noile trenuri vor avea un numar suplimentar de bare de sustinere, de scaune (6 pentru fiecare tren) si un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusa pot cobori sau urca mai usor din/in tren, sunt create doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant si este aplicat textul Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului.

Totodata, prin punerea in circulatie a noilor trenuri este inlocuit in totalitate parcul de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3 si este redus consumului de energie electrica cu aproximativ 5%, in timp ce costurile cu mentenanta pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% fata de costul suportat pentru cele vechi. Introducerea in serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche pe magistralele 1, 2 si 3.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri