La nivelul trimestrului al treilea, vanzarile grupului britanic in Romania s-au situat la 26 de milioane de lire (32,2 milioane euro), in scadere cu 25,7% fata de acceasi perioada a anului trecut, cand acestea s-au situat la 35 de milioane de lire (41 milioane euro), se arata in raportul publicat marti de Kingfisher. De asemenea, Kingfisher a consemnat o pierdere de 3 milioane de lire (3,7 milioane euro) in Romania in perioada august-octombrie.

Pierderea, cauzata de costurile pentru rebrandingul magazinelor

"Pierderea din vanzari include costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor in formatul Brico Depot, actiune anuntata anterior", se arata in raportul Kingfisher. Primele doua magazine in noul format au fost inaugurate in martie, iar grupul a anuntat atunci ca va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine.

In luna aprilie a anului trecut, Kingfisher a anuntat achizitia de la compania franceza de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012. Grupul a informat, de asemenea, ca ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Tranzactia a fost finalizata in trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, astfel ca raportul financiar pentru primele noua luni din acest an nu include date pentru comparatie aferente perioadei similare a anului trecut.
La nivelul grupului, vanzarile au scazut cu 0,6% in primele noua luni ale acestui an fiscal prin comparatie cu acelasi interval din 2013/2014, la 8,58 miliarde de lire (10,6 miliarde de euro). Si profitul companiei britanice a inregistrat un declin in perioada februarie-octombrie, de 4,7%, la 615 milioane de lire (762,6 milioane euro).
La 1 noiembrie, grupul britanic detinea 15 magazine in Romania, cu 1.167 de angajati.

Grupul britanic concureaza pe piata romaneasca cu retaileri precum Ambient, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Praktiker si Leroy Merlin.