Wal-Mart si Tesco, doua dintre cele mai mari companii de retail, ar putea intra pe piata romaneasca in aproximativ doi ani, urmate de grupul american Costco, care ar urma sa deschida primele centre peste cinci ani, conform Mediafax.

"Piata romaneasca este pregatita pentru acesti giganti si singurul motiv pentru care Tesco si Wal-Mart nu sunt deja aici este interesul lor actual pentru alte piete, respectiv China si India. Problema nu este daca vor veni in Romania, ci cand", a declarat, ieri, Brian Moore, directorul general al firmei americane de consultanta EMR-Namnews. Intrarea acestor companii pe piata va determina o serie de modificari la nivelul standardelor din retail, a preturilor si a relatiilor cu furnizorii.

"Companiile de retail care sunt deja prezente in Romania mai au inca timp sa se perfectioneze si sa se pregateasca pentru concurenta foarte dura exercitata de Tesco si Wal-Mart", a explicat Moore.
Principalul avantaj al firmelor deja prezente este locatia, faptul ca au avut posibilitatea de a cumpara terenuri bine plasate si la preturi accesibile. Sosirea celor doua companii pe piata ar putea duce la scumpirea terenurilor si scaderea preturilor la produse. In clasamentul pietelor prioritare pentru marii retaileri internationali, Romania se afla in a treia categorie de interes, dupa primul grup de destinatii format din China, Rusia si India, si al doilea - Chile, Ungaria, Irlanda, Malaezia, Turcia, SUA, Australia, Argentian si Japonia.

Citeste si:

Grupul britanic Tesco are in prezent o retea de 2.318 magazine si 326.000 de angajati. Wal-Mart, numarul unu mondial pe piata de retail, are o retea alcatuita din circa 1.500 de magazine in noua tari, Argentina, Brazilia, Canada, China, Germania, Coreea, Mexic, Puerto Rico si Marea Britanie, la care se adauga piata americana.

Grupul Cosco opereaza un lant international de depozite, orientate atat spre aprovizionarea firmelor mici si mijlocii, cat si a clientilor obisnuiti.