In 23 iulie 2014, Kingfisher a incheiat un acord angajant cu actionarii principali ai Mr Bricolage pentru preluarea titlurilor detinute de acestia, cu conditia acceptului autoritatilor anti-trust. Acordul prevedea ca intelegerea va fi anulata daca acceptul autoritatilor de reglementare nu va fi obtinut pana la 31 martie 2015, dar era posibila o prelungire a acestui termen, se arata intr-un comunicat al Kingfisher, scrie Mediafax.

Retailerul britanic mentioneaza insa un comunicat din 27 martie 2015 al ANPF, o organizatie controlata de francizati ai Mr Bricolage care detin 41,9% din actiunile companiei franceze, in care acestia comunica decizia de a refuza orice prelungire a termenului de 31 martie 2015. "In aceste conditii, in pofida eforturilor Kingfisher de a finaliza tranzactia si in urma pozitiilor exprimate de ANPF si Mr Bricolage, nu poate fi obtinut acordul autoritatilor anti-trust pana la 31 marite 2015, iar acordul din iulie 2014 va cadea", se arata in comunicatul Kingfisher, care precizeaza ca retailerul britanic va analiza toate optiunile aflate la dispozitia sa.

Kingfisher, care in 2013 a preluat magazinele Bricostore din Romania, a anuntat in aprilie 2014 ca inaintat o oferta de 275 de milioane de euro pentru Mr Bricolage, cu trei magazine pe piata romaneasca, anticipand atunci incheierea tranzactiei pana la finele anului financiar 2014-2015. Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, viza preluarea participatiei de 41,9% detinuta de ANPF si pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un pret de 15 euro pe actiune. Ulterior, Kingifhser urma sa lanseze o oferta catre actionarii minoritari la acelasi pret. In urma preluarii, reteaua de francizori si afiliati ai Mr Bricolage ar fi urmat sa fie mentinuta, iar membrii acesteia ar fi primit oferte in conditii imbunatatite.

Citeste si:

Compania Kingfisher este prezenta pe piata franceza prin Castorama si Brico Depot. In Romania, Kingfisher a inregistrat vanzari in valoare de 68 milioane de lire sterline (84,3 milioane euro) in primele noua luni ale anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-octombrie, pierderile situandu-se la 9 milioane de lire sterline (11,16 milioane euro). Aceste pierderi includ costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor din Romania in formatul Brico Depot, actiune anuntata anterior, potrivit Kingfisher.

Primele doua magazine in noul format au fost inaugurate in martie 2014, iar grupul a anuntat atunci ca va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine. La 1 noiembrie 2014, grupul britanic detinea 15 magazine in Romania, cu 1.167 de angajati. Grupul britanic concureaza pe piata romaneasca cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Praktiker si Leroy Merlin. Grupul britanic a anuntat in aprilie 2013 ca a preluat de la compania franceza de retail Group Bresson, detinuta de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012. Potrivit datelor publicate ulterior in raportarile grupului, Kingfisher a platit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din Romania. Magazinele Bricostore vor fi transformate in formatul Brico Depot. Grupul a informat, de asemenea, ca ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, si numara peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt si Screwfix. Alti retaileri de DiY activi pe piata romaneasca sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker. Mr Bricolage detine trei magazine in Romania, la Bucuresti, Pitesti si Iasi, potrivit site-ului companiei.