Principalii actori de pe piata carburantilor au preturi apropiate la comercializarea benzinei si motorinei, de cele mai multe ori diferentele fiind de maximum 10 bani. Tocmai de aceea, reprezentantii Petrom, Rompetrol si MOL sunt de acord ca in cele mai multe dintre cazuri clientii aleg de la cine sa alimenteze in functie de plusul de servicii pe care-l primesc, fie ca e vorba de carduri, promotii, o cafea calda, un loc de joaca pentru copil sau pur si simplu un magazin unde se pot face cumparaturi rapide.

Membrul Comitetului Director al Petrom, responsabil cu activitatea de marketing, Tamas Mayer, spune ca "Petrom trece printr-un proces de imbunatatire a produselor si serviciilor pentru a-si mentine pozitia de lider pe piata". Mayer arata ca Petrom intentioneaza ca pana la sfarsitul acestui an sa-si extinda reteaua de benzinarii PetromV la circa 50, sa modernizeze 75 de alte benzinarii si sa treaca 300 de benzinarii in sistemul Full Agency (externalizarea administrarii statiei).

Liderul pietei a inaugurat la finele lui 2005 prima benzinarie PetromV. Statiile PetromV au in componenta magazine Viva, restaurante si spatii de recreere, cum ar fi locul de joaca pentru copii. Aceste statii ofera servicii complementare alimentarii cu benzina sau motorina precum verificarea presiunii rotilor si spalarea parbrizelor. Compania intentioneaza sa deschida 250 de benzinarii PetromV pana in 2010.

La randul lor, reprezentantii Rompetrol cred ca pot atrage noi clienti, in conditiile in care preturile la pompa sunt apropiate, prin oferirea de servicii suplimentare, asa cum sunt Fill&Go Personal si Fill&Go Business. Fill&Go Personal este un card special pentru persoanele fizice, prin intermediul caruia carburantii Rompetrol se vor plati lunar, plata facandu-se in fiecare luna pentru alimentarile din luna precedenta.

Fill&Go Business este un card de companie, destinat flotelor auto, care permite achizitionarea pe credit a carburantilor si produselor din statiile Rompetrol. Pachetul Fill&Go include si serviciul cu valoare adaugata AIG Life, o asigurare pentru accidente rutiere destinata angajatilor.

Citeste si:

Astfel, angajatii companiei aflati intr-un autovehicul al flotei sunt asigurati pentru o suma de pana la 10.000 de lei in caz de invaliditate permanenta sau deces survenit in urma unui accident rutier. Asigurarea intra automat in vigoare la semnarea contractului pentru pachetul Fill&Go. Rompetrol mai ofera si alte servicii clientilor sai, printre acestea numarandu-se magazinele de statie, denumite Hei, unde clientii pot servi masa sau pot face cumparaturi rapide.

In cazul MOL Romania, clientii sunt fidelizati, in principal, printr-un program MultiBonus. Prin acest program, cei care alimenteaza in statiile MOL sunt recompensati cu puncte de fiecare data cand fac cumparaturi, iar dupa o perioada de acumulare, punctele pot fi transformate in diferite produse din cele comercializate in statiile companiei sau pot alege dintr-o serie intreaga de cadouri din catalogul MultiBonus.

MOL ofera si alte beneficii clientilor prin organizarea de promotii cu premii si oferirea de produse adiacente, cum ar fi snack-urile, cafeaua calda, produsele de patiserie proaspete, revista gratuita MOL de divertisment si lifestyle Stil&Elan etc..

Directorul general executiv al MOL Romania, Zsolt Szalay, a declarat pentru NewsIn ca MOL intentioneaza sa-si extinda reteaua de benzinarii, astfel incat tot mai multi clienti sa beneficieze de produsele si serviciile oferite de companie, in cat mai multe orase. Oficialul MOL a mai spus ca, in prezent, compania poarta discutii cu diversi furnizori pentru a extinde numarul serviciilor oferite in benzinarii.

O alta companie petroliera, care ofera servicii specifice clientilor sai, este OMV. Cei care alimenteaza de la statiile OMV pot beneficia de serviciul Westaco Express, transfer rapid de numerar intre localitati din Romania. Totodata, in benzinariile OMV se pot incasa, tot prin Westaco Express, ratele la creditele HVB Bank. Lansat in luna aprilie a acestui an, plata ratelor la creditele HVB se poate face inclusiv sambata si duminica, initial doar in 45 de statii OMV din 30 de orase urmand a fi extins in toata tara. Petrom trebuia sa preia pana la finele lunii august reteaua de benzinarii a OMV din Romania si Iugoslavia.