In prezent, companiile prefera programe are isi aduc ulterior aportul in dezvoltarea businessului, nu doar scurte iesiri la distractie.

"Isi revine segmentul de team building-uri care au ca scop atingerea unor obiective de business, pentru ca acestea au si o contributie in dezvoltarea businessului, deci angajatorul isi intoarce cumva banii investiti. Companiile identifica unele calitati ale oamenilor pentru ca mai apoi sa investeasca si mai mult in ei. (...) Oamenii petrec mult timp impreuna la birou, iar cand se intorc dintr-un astfel de eveniment vin cu un alt nivel de productivitate", a explicat Octavian Pantis.

Cat costa un team building

Team building-urile dureaza in medie 1-2 zile, iar pentru activitatile pe care angajatii le desfasoara companiile platesc de la 100 de euro de persoana la cateva mii de euro, sume care nu includ transport, cazare sau masa.

Cel mai scump proiect a fost realizat pentru angajatii unei banci si a inclus un elicopter si echipament militar de antrenament al armatei adus din Austria. Angajatii au fost impartiti in doua tabere, au simulat un conflict, au fost evacuati cu elicopterul. Un astfel de exercitiu atrage costuri de cateva mii de euro

Potrivit acestuia, in general, in team bildinguri sunt implicate echipele in functie de departamentele in care lucreaza sau echipa dintr-un departament plus alti sateliti cu care are legatura.

Pantis a precizat ca mai mult decat la alte programe de dezvoltare, in team buildinguri sunt implicati si angajati entry-level, nu doar cei din conducere, pentru ca managerii realizeaza ca "fiecare om isi are contributia lui".

"Alegem exercitiile in functie de obiectivele pe care le are clientul, care pot fi atat cele obisnuite, de genul iesim putin sa ne mai relaxam, sa sarbatorim un eveniment, se ne cunoastem mai bine. De asemenea, pot sa fie obiective legate de cunoasterea comportamentelor, identificarea talentelor, contributia angajatii, urmarirea modului de interactiune intre departamente. Acestea din urma sunt intre cele mai cautate", a aratat Octavian Pantis.

De la aventura pe munte la proiecte CSR

Ecoxtrem livreaza peste 30 de programe de team buiding, de la programe de aventura, precum situatii de supravietuire sau simularea activitatilor de pe un camp militar, la programe tematice (ex. treasure hunt), programe creative (ex. crearea unui produs muzical, lansarea unui produs pe piata), programe competitive (ex. cursa cu un vehicul construit in echipa) sau programe CSR (ex. realizarea de jucarii pentru copii orfani, renovare orfelinat sau sat).

"Livram cel mai des programe competitive, insa avem si programe axate pe zona de creativitate pentru cei care nu doresc exercitiu fizic", a aratat managerul.

Citeste si:

In general, companiile care investesc in team building-uri sunt din domeniile FMCG, publicitate, avocatura, audit si consultanta, IT, retail si banci.

"IT-ul si shared service center-urile sunt cele mai efervescente si investesc in astfel de programe pentru ca au nevoie ca oamenii sa lucreze bine unii cu ceilalti. Vor si sa atraga in companii oameni buni, iar acestora trebuie sa le ofere un salariu bun, dar si un mediu de lucru potrivit, cate un curs, o perioada de dezvoltare profesionala si cate un eveniment de genul celor de team building", a explicat Octavian Pantis.

Piata de team building ajunge la 10 milioane de euro

Octavian Pantis a precizat ca piata de team building din Romania se ridica la aproximativ 10 milioane de euro.

"Este o piata in crestere, insa ramane in continuare de 10 ori mai mica decat in tari precum Germania", a aratat Pantis.

Ecoxtrem, cu activitate in team building, calatorii, evenimente si trekking, are 10 angajati si o serie de colaboratori. In 2014 compania a rulat afaceri in valoare de 270.000 de euro.

Sursa foto: team building, Shutterstock