Ciprian Stancu va participa in calitate de speaker in cadrul celei de-a patra editii a evenimentului retailArena – Go (g)Local, unde, va discuta, pe 26 octombrie, despre pasii urmati pentru francizarea unui concept de magazin unic pe piata produselor organice atat pe plan local, cat si in afara granitelor Romaniei. Inscrie-te la conferinta si beneficiezi de 20% reducere la orice bilet in saptamana 3-9 octombrie.

“Inceputurile in orice antreprenoriat sunt dificile, mai ales cand pornesti pe un drum care nu a fost batatorit de altii. Dupa ce pleci dintr-o corporatie in care lucrezi mult iti trebuie cateva luni bune pana te dezmeticesti. Am avut marele noroc si mica inspiratie sa gasesc un nume bun pentru business. Aveam tangenta de 4 ani cu agricultura ecologica. Primii pasi au fost sa gasesc numele, sa il inregistrez ca marca in Romania si international, dupa care m-am gandit cum sa dezvolt business-ul. Am avut doua directii mari, sa incep cu productia sau sa incep cu retail-ul. Nu a fost foarte greu de decis pentru ca am luat la cunostinta rapid care sunt “practicile” retailului modern, in sens negativ. Dupa parerea mea oamenii din achizitii retail sunt unii dintre cei mai putin educati si carora le lipseste tactul in negocieri, de obicei negocierile se fac cu barda pe masa si profita la maxim ca ai nevoie de o piata. Ti se pun niste termeni si esti tratat fara respect”, a povestit Ciprian Stancu in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

A ales pentru inceput retailul online intrucat, din start, se puteau adresa unei piete de 20 de milioane de potentiali consumatori si nu exista aceeasi presiune din punct de vedere al competitiei ca in comertul fizic. In prezent, exista discutii pentru francizarea conceputului online Republica BIO, acesta fiind un model destul de usor de exportat.

“Am functionat un an si jumatate in online si am ajuns la concluzia ca trebuie sa avem o gama de produse pe care oamenii le consuma frecvent, si asta sunt produsele proaspete, pe care consumatorii vor sa le miroasa, sa le simta. Asa a aparut magazinul concept pe care l-am deschis intr-un container de transport maritim pe care l-am modificat, am folosit lemn de europaleti reciclati pentru finisaje. E gandid ca magazin de proximitate. Vindem doar produse care au certificare de produse ecologice”, mai spune Ciprian Stancu.

In prezent, aproape in fiecare oras cu peste 200.000 de locuitori din Romania exista interes din partea a cel putin doi antreprenori pentru preluarea francizei, pentru Bucuresti numarul acestora fiind mai mare.

“Pentru afara, sunt firme mari, in general wholeselleri, cu care lucram pe partea de online. Primele discutii oficiale au fost purtate la o primarie din Austria, producatorii lor mici nu au unde sa isi vanda marfa, o problema generala. Este un cosmar logistic sa iti vinzi marfa cand produci cantitati relativ mici. Spre deosebire de autoritatile de la noi, celor de acolo le pasa, vor sa-si ajute oamenii”, puncteaza fondatorul Republica BIO.