Lipomin Lipova, detinatorul marcii de apa minerala Carpatina, a anuntat intrarea in anul 2009 pe piata bauturilor necarbonatate, a bauturilor energizante si a apelor cu arome, urmand sa investeasca, pentru inceput, aproximativ 4 milioane de euro pentru dezvoltarea acestui segment de produse complementare si completarea capacitatilor de productie de la Baile Herculane.
“Am investit pana acum in dezvoltarea capacitatilor de productie si implementarea sistemului HACCP, care asigura calitatea igienica, in asigurarea infrastructurii logistice si in forta de vanzari. In 2007 valoarea investitiilor s-a ridicat la 7-8 milioane de euro. In 2009 ne propunem sa oferim bauturi still drinks premium bazate pe apa naturala plata”, a declarat Mihai Bratu, presedinte Lipomin.

In ceea ce priveste pozitionarea pe piata bauturilor still drinks, acesta a estimat pentru compania pe care o conduce un loc printre primii cinci jucatori, in urmatorii trei ani.

Pe de alta parte, Lipomin vizeaza, in urmatorii 2-3 ani, o pozitionare in primele trei optiuni ale consumatorului roman in ceea ce priveste apa minerala.

“Am inchis capitolul de consolidare al portofoliului firmei prin Carpatina Plata, un produs absolut necesar. In acest moment avem posibilitatea sa oferim clientilor nostri trei sortimente de apa - Carpatina Forte, Carpatina Light si Carpatina Plata. Apa minerala naturala carbogazoasa (Forte) si apa minerala naturala usor carbogazificata (Light) provin din sursa traditionala a brandului Carpatina, izvorul Tosorog, situat in Muntii Bicazului din Piatra Neamt”, a spus Bratu.

Carpatina Plata va putea fi comercializata si in varianta de 5 litri in aproximativ o luna de zile. In plus, produsul va avea, incepand din septembrie, o eticheta transparenta.

“Nu vom beneficia de cresterile sezoniere, dar vom incerca sa valorificam la maxim puterea de distributie. Sper ca din luna august acest produs sa fie prezent in toate locatiile in care sunt comercializate si celelalte produse ale noastre”, a adaugat presedintele Lipomin.

In prezent, 60% din vanzarile Lipomin se realizeaza prin retelele de hipermarketuri, in timp ce 40% sunt efectuate prin distribuitori regionali.

Cota de piata a Lipomin si Carpatina pe segmentul de apa minerala imbuteliata la pet ar putea atinge 9-10% in acest an, in timp ce pentru 2009 cele doua companii vizeaza un minim de 12%. In acelasi timp, Mihai Bratu preconizeaza ca din volumul total de apa livrata, 40% vor constitui volume de apa plata, iar 60% apa light si apa forte.

Totodata, valoarea vanzarilor Lipomin ar putea atinge anul viitor 15 milioane de euro, potrivit presedintelui companiei.

Producatorul de apa minerala Carpatina din Piatra-Neamt a cumparat, la inceputul lunii iunie a acestui an, firma Herculane Water din Baile Herculane, fabrica de imbuteliat apa plata a societatii, dar si cele doua terenuri aferente, in suprafata totala de peste 7.400 de metri patrati. Valoarea tranzactiei nu a fost insa precizata.

In anul 2007, Carpatina si Lipomin au imbuteliat si vandut 74 milioane litri de apa, vanzari care s-au ridicat la aproximativ 10 milioane de euro. Cele doua companii detin aproximativ 7 % din piata romaneasca de apa minerala imbuteliata la pet.

Titlurile companiei se tranzactioneaza la categoria de baza a pietei Rasdaq, sub simbolul LIPO.

Lipomin Lipova a achizitionat, in luna februarie a anului 2006, afacerea cu ape minerale Carpatina de la compania Petrom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri