“Suntem in discutii cu Days Inn. Intrarea se va face ori prin rebrandingul unor hoteluri deja existente din tara, care indeplinesc cerintele brandului, sau prin greenfield. Deocamdata purtam negocieri pentru Arad si Bucuresti. In maxim un an vom avea primul Days Inn in Romania”, a declarat, pentru Wall-Street, Sonia Nastase (foto), Senior Asssociate pentru Trend Hospitality, companie care ofera consultanta si management in domeniul hotelier.

Brandul de trei stele va necesita o investitie care se poate situa “intre 45.000 si 60.000 de euro pe camera, in care nu se include pretul terenului”, depinzand de stilul hotelului, furnizorii alesi si varianta preferata, rebranding sau greenfield.

“Un rebranding dureaza aproximativ sase luni, in cazul unui greenfield se ajunge si la 1-2 ani”, a completat Nastase. Compania analizeaza in prezent si extinderea Super 8 in Romania, lant de moteluri din cadrul aceluiasi grup hotelier, despre care afirma ca “se cauta un dezvoltator care sa faca mai multe moteluri in tara”, procesul fiind mai dificil. Daca planurile vor fi negociate pana la capat, nu este exclus ca in anii urmatori sa vedem si acest brand prezent la intrarea in principalele orase din tara sau pe autostrazi.

Investitii in unitati de doua si trei stele

“Piata hotelurilor de doua si trei stele este in crestere. Cererea domestica va fi mai mult pe hotelurile de trei stele, pentru ca romanii vor servicii in plus”, a spus Nastase. Extinderea brandurilor de doua si trei stele va porni in principal de la investiitile realizate de lanturile intenationale prezente in tara, cum sunt Marriott si Radisson, apreciaza aceasta.

Citeste si:

Tot in acest an, lantul hotelier romanesc Continental Hotels a anuntat o investitie de aproximativ 13 milioane de euro in Hello Hotels, primul lant hotelier de doua stele din Bucuresti. “Suntem in progres cu 3 locatii Hello Hotels in orase cu populatia de peste 80.000 de locuitori. Vom analiza si colaborarea la nivel local pentru preluarea in management si sistem de franciza”, a declarat anterior Radu Enache, presedinte Continental Hotels.

In perioada 2008-2011, Continental Hotels vizeaza 10 unitati hoteliere low-budget, in medie cu 100 de camere pe unitate, investitia pe camera ajungand la 28.000-33.000 de euro. In prezent, locatiile care vor beneficia de brandul Hello Hotels sunt Bucuresti si Arad, pe lista de asteptare aflandu-se Cluj si Iasi.

Compania a ales pozitionarea unui brand nou romanesc pe piata, excluzand posibilitatea intrarii brandurilor low-budget Etap si Formula One in Romania, ambele sub umbrela Accor Hotels. Desi au existat astfel de discutii, “nu ne-am inteles comercial”, explicase Enache.

Continental Hotels opereaza in prezent 9 unitati hoteliere in Bucuresti, Arad, Sibiu, Oradea , Suceava, Tirgu-Mures, Turnu Severin, Portile de Fier si Gaiser-Timisu de Sus si 3 unitati Ibis in Bucuresti si Constanta, printr-un contract cu operatorul hotelier international Accor Hotels. Anul viitor compania va intra si pe piata hotelurilor de cinci stele cu o unitate in Bucuresti.

Trend Hospitality ofera servicii de management si consultanta pentru investitorii privati si instituitionali din domeniul ospitalier si actioneaza ca partener strategic in Romania, Bulgaria si Moldova. Compania detine exclusivitate de francizare pe piata romaneasca a urmatoarelor branduri din portofoliul Wyndham: Ramada Worldwide, Wyndham Hotel Group, Super 8 Motel si Days Inn. In romania, Wyndham este prezent prin sapte unitati Ramada.

Lantul hotelier Days Inn a fost creat de Cecil B. Day in 1970, primul hotel fiind deschis in Tybee Island, Georgia. Compania Days Inn of America, cu sediul in Atlanta, a inceput francizarea hotelurilor in 1972. Doua decenii mai tarziu, Wyndham Hottel Group a achizitionat Days Inn of America, schimband numele in Days Inn Worlwide pentru a marca prezenta globala in crestere. Astazi, Days Inn este prezent cu 1.800 de hoteluri si 150.000 de camere in intreaga lume.