Reprezentantii companiei Coty Cosmetics Romania, unul dintre cei mai mari importatori de cosmetice decorative si produse de toaleta de pe piata locala, sustin ca piata totala de cosmetice a crescut in prima jumatate a anului 2008 comparativ cu aceeasi perioada 2007, cu aproximativ 8% in volum si cu 7% la nivel valoric.

Totodata, acestia mai spun ca tendinta de crestere se va mentine si, cel mai probabil, la sfarsitul anului va putea fi inregistrata o crestere de volum de minim 10%.

Managerul general al Coty Cosmetics sustine ca pentru anul financiar in curs cresterea planificata este de aproximativ 15% la nivel valoric, cu o crestere mai mica la nivel de volum, situatie datorata in principal focusului pe produsele semi selective, ponderea lor in totalul vanzarilor Coty fiind in crestere. Acesta mai spune ca din punct de vedere al cotei de piata, strategia Coty urmareste cresterea pe segmentul feminin si consolidarea pe segmentele marcilor barbatesti.

"Daca ne uitam la primele doua luni ale anului fiscal 2009 (iulie si august 2008), putem afirma ca am depasit planul cu peste 7%. In acelasi timp, comparand prima jumatate a anului calendaristic 2008 cu aceeasi perioada a anului trecut, avem o crestere de 7% fata de plan, respectiv de peste 20% fata de vanzarile anului trecut", a declarat managerul general al Coty Cosmetics, Viorel Ognean (foto).

Citeste si:

Ognean mai spune ca in categoria parfumeriei feminine, Coty detine, de cativa ani, suprematia, cu o cota de piata de peste 30%, iar dintre marcile importante, Celine Dion este lider cu o cota de piata de 10%. Potrivit reprezentantului cpmpaniei, urmatoarele marci Adidas, Prêt á Porter, Pierre Cardin, Kylie Minogue, Chanson si-au intarit pozitia pe aceasta piata si si-au mentinut cotele de piata in jurul valorilor de 4-5%.

In ceea ce priveste categoria parfumeriei pentru barbati se evidentiaza Adidas, cu o cota de piata ce depaseste 10%, urmat indeaproape de Pierre Cardin, care s-a mentinut in jurul valorii de 7%, iar Beckham s-a plasat pe un trend ascendent in ultimul an, ajungand la o cota de piata ce depaseste 4%.

Conform datelor Euromonitor, volumul pietei romanesti a cosmeticelor care include nu numai creme si lotiuni, ci si servicii de chirurgie estetica, produse de fitness si dieta s-a ridicat anul trecut la 700 milioane de euro.

Coty Cosmetics Romania este prezenta pe piata locala din 1997, ca filiala locala a companiei Coty Inc.