Renault Megane detine o cota de piata de 9% din modelele de import. Pentru a vedea cum reuseste sa convinga atitia automobilisti sa il ia acasa, ziarul „Cotidianul“ a efectuat un drive test cu modelul Megane. Ne-a convins din prima clipa, fara a misca masina din loc.

Pacat ca nu am avut si bani… Dupa noi, Megane Estate, caci cu el am facut citiva kilometri pe drumurile patriei, vrajeste clientul in primul rind prin aspectul exterior. In proportie de 20%, exteriorul te convinge ca asta este masina care ti se potriveste. Interiorul este primitor, cald si totusi futurist din cale-afara. Nu ne referim aici la dotarile de ultima generatie pe care mai toate masinile le au, ci la felul in care au fost dispuse. Sa nu mai vorbim de frina de mina, care a fost transformata intr-o adevarata mansa de avion. Toate astea te mai conving inca 20%.

Un atlet polivalent

Odata pornita in cursa, masina iti dovedeste instantaneu calitatile de atlet. In primul rind stie sa amortizeze socurile, atunci cind intilneste in cale gropi. Este facuta pentru drumuri lungi, dupa cit spatiu ofera si in „carlinga“, si in portbagaj, totusi sprinteaza ca o masina de curse. Dupa ce un client a testat ce poate si pe sosea, dupa ce a vazut-o si cum arata, este convins in proportie de 60% sa o cumpere.

Citeste si:

Dar ce conteaza cel mai mult pentru automobilistul roman este pretul. Acesta reprezinta restul de 40% din decizia ce urmeaza sa o ia clientul. „Renault ofera cel mai bun raport calitate-pret-dotari“, spun cei de la grupul Renault-Nissan. Pretul pentru Renault Estate variaza intre 14.845 si 16.023 de euro, cu toate taxele incluse, dotarea fiind standard.

Trei motorizari

Francezii au dispus pentru Estate trei variante de motorizare, dintre care doua sint diesel. Propulsorul pe benzina are o cilindree de 1,6 litri, 16v si ofera 115 cai-putere. Cuplul motor este atins in momentul cind rotatiile sint de 4.200 pe minut, forta dezvoltata fiind de 152 de Nm. La motorina, mai puternic este motorul in patru cilindri, cu o cilindree de 1,5 litri dCI si 100 de cai-putere. Propulsorul dezvolta o forta de 200 de Nm atunci cind turatiile motorului sint de 1.900 pe minut.

Dintre dotarile Estate standard se remarca ABS cu repartitor electronic de frinare, EBV, AFU (Asistenta la Frinarea de Urgenta), airbag-uri frontale pentru sofer si pasager. Tot pentru acestia, masinile sint dotate cu airbag-uri pentru torace, iar airbag-urile pentru cap sint si pentru pasagerii din spate. Estate este disponibil in patru variante: Confort Expression, Privilege, Influence si Pack Autentique.