Noua strategie initiata ar putea propune, in locul coridorului IV, o noua axa, care trece de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, iar apoi se bifurca spre Grecia, respectiv Turcia. Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) atrage atentia ca simpla enuntare a unei astfel de reorientari in domeniul infrastructurii europene constituie un semnal de avertizare extrem de serios pentru autoritatile romane, legat de evolutia procesului de integrare europeana.

"Guvernul Romaniei are obligatia morala si politica de a cere cu maxima urgenta si fermitate clarificarea pozitiei oficialilor europeni vizand deciziile politice ce pot afecta procesul de integrare a Romaniei la 1 ianuarie 2007", potrivit AOAR. Asociatia considera ca in procesul de integrare europeana exista obligatii ce trebuie respectate atat de Romania, cat si de UE.

CE: Romania poate sa-si apere interesele

Delegatia Comisiei Europene (CE) in Romania recunoaste ca se poarta discutii privind extinderea retelelor de transport trans-europene si ca decizia va fi adoptata la finele acestui an-inceputul lui 2006. Delegatia CE mai aminteste ca "Romania are acum observatori in toate institutiile Uniunii Europene, fiind astfel in pozitia de a-si apara interesele, daca va fi necesar".

In plus, in comunicat se mai arata ca "retelele transeuropene de transport au facut obiectul negocierilor de aderare a Romaniei la UE, constituind obiective prioritare la finantare din partea UE, dupa aderare". "Romania are acum observatori in toate institutiile UE, fiind astfel in pozitia de a-si apara interesele", informeaza Delegatia.