Japonezii de la Toyota, care se laudă cu o strategie împărțită pe mai multe tipuri de propulsie alternativă pentru un viitor fără emisii de CO2, au anunțat când vor putea începe producția primelor baterii de tip solid-state, dar și când vor fi lansate noile baterii cu tehnologia cunoscută litiu-ion. Cel mai mare producător auto din lume a promis autonomii record pe modelele premium ale sale odată cu această evoluție.

Toyota și-a prezentat planurile pentru următorii ani pe partea de electrificare, schimbarea de CEO de la vârful companiei aducând cu sine și o mai mare aplecare a gigantului nipon către tehnologia electrică. Deși Toyota continuă să investească masiv în mașini hibride, punând câteva ouă și în coșul propulsiei cu hidrogen, BEV-urile reprezintă o felie din „tortul” pe care Toyota îl vede ca un mix de măsuri „corect” pentru combaterea poluării, la fiecare nivel.

În cadrul unei prezentări recente, Toyota a prezentat o multitudine de detalii cu privire la tehnologiile sustenabile pe care le dezvoltă, dar și cumulul de strategii ce se vor aplica în viitor, inclusiv îmbunătățiri aduse uzinelor existente. Prezentarea, care a avut loc cu o zi înainte de întâlnirea anuală a acționariatului, a inclus și date fixe pentru lansarea noilor generații de baterii pentru EV-uri, planul Toyota fiind împărțit pe cinci pași succesivi între 2026 și 2028. Conform Reuters, noile baterii litiu-ion vor veni în 2026.

Acestea vor dubla autonomia pe primul EV Toyota, crossoverul bZ4x, iar pe alte modele va putea fi obținută o autonomie de circa 1.000 de kilometri, asta în timp ce costurile de producție vor scădea cu 20%. În plus, vor scădea și timpii de așteptare pentru o reîncărcare utilă, timpul de recharge de la 10% la 80% fiind estimat la doar 20 de minute. Bateriile bipolare litiu-fier-fosfat (adică cele de tip LFP) care vor fi cu 40% mai ieftine vor apărea între 2026 și 2027 și vor fi urmate în planul Toyota de un nou set de baterii litiu-ion pe bază de nichel. Și aceste baterii vor aduce autonomii de peste 1.000 de kilometri, deși costurile n-au fost estimate public.

Cea mai importantă lansare este, însă, programată pentru 2027-2028, atunci când Toyota va prezenta o baterie funcțională, gata de producția de serie, cu tehnologie solid-state. În toamnă, scriam că am mai avea de așteptat încă un deceniu pentru baterii viabile - la un cost acceptabil - care incorporează tehnologia solid-state, dar Toyota pare a fi gata să pună acest produs pe piață mai repede, deși prețul ar putea să fie prohibitiv. Și alți constructori au promis această tehnologie, cât și autonomii de peste 1.000 de kilometri, dar aceste performanțe n-au fost obținute, până acum, decât în cazul unor modele experimentale deosebit de scumpe.

Statistic: Worldwide number of battery electric vehicles in use from 2016 to 2022 (in millions) | Statista
Find more statistics at Statista

Prima generație de baterii solid-state Toyota ar trebui să ofere o autonomie de circa 1.200 de kilometri cu o singură încărcare, adică dublu față de autonomia medie, cu un plin de combustibil, a unui automobil clasic. Japonezii, însă, au spus că a doua generație de baterii solid-state, care vor veni la finele deceniului acesta sau în prima parte a următorului deceniu va permite mașinilor Toyota/Lexus să circule chiar și 1.500 de kilometri între încărcări. Cu alte cuvinte, ai putea parcurge drumul de la București la Praga, Varșovia sau Viena și apoi ai putea circula nestingherit prin oraș câteva zile fără să ai nevoie să te oprești la un punct de reîncărcare.

În plus, niponii au spus că dezvoltă o nouă platformă pentru EV-uri pe care o vor folosi la baza mai multor modele, iar capacitățile de producție pentru BEV-uri sunt, în prezent, în curs de extindere. Astfel, până în 2030, Toyota va putea să produce circa 1,7 milioane de mașini electrice pe an.

Sursa foto: Toyota

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri