Conform agentiei Rador, de cateva zile, de la uzina de la Mioveni, de langa Pitesti, au inceput sa plece trailere cu noul model, dar, pentru pastrarea secretului, masinile sunt transportate in huse.
Logan Break va veni sa completeze gama Logan, pe langa aceasta masina fiind prevazuta realizarea unei furgonete la nivelul anilor 2006-2007. Furgoneta ar trebui sa inlocuiasca actualele Dacii pick-up. Odata cu anuntata introducere a normelor Euro IV incepand din ianuarie 2007, acestea nu mai pot fi produse pentru ca introducerea unor noi motorizari compatibile cu batranele Dacii costa prea mult.
Pe baza breakului ar putea fi realizat si un model sport-wagon (cu o distanta mai mare fata de nivelul solului decat masinile obisnuite), de tipul celui realizat de Peugeot pentru versiunea 307. Breakul sau modelul sport-wagon ar putea fi dotate cu tractiune integrala. Francezii nu au luat inca o hotarare definitiva in privinta acestui nou model.
Un alta versiune a Loganului va fi construita in Brazilia: este vorba de o versiune scurta (in doua volume). Renault nu intentioneaza sa produca acest model in Romania. Ei spun ca au studiat gusturile consumatorilor romani si au tras concluzia ca acestia prefera masinile in trei volume (cu portbagaj mare), care sunt autoturisme dedicate familiei. Pana la aparitia acestor modele, intr-o luna vom asista la lansarea Loganului pe motorina. Dacia Logan va fi echipata cu un motor turbodiesel de 1,5 litri si 65 CP.
In conditiile cresterii incontrolabile a pretului petrolului, consumul mediu anuntat de 4,2 litri la 100 de kilometri pare sa fie atractiv pentru consumatori. De altfel, numarul masinilor Diesel comercializate in Romania creste luna de luna, deja mai mult de 50% din autovehicule importate au aceste motorizari.
Loganul Diesel va costa cu circa 500 de euro mai mult decat cel cu motorizari de 1,6 litri pe benzina, la aceleasi dotari. Astfel, modelul cel mai dotat pe motorina va costa circa 9000 de euro. Loganul Diesel va fi comercializat incepand cu 1 octombrie.
Dacia intra si pe piata austriaca
Incepand cu luna ianuarie, in Austria se va gasi, pentru 7.900 de euro, replica firmei Renault la ofensiva chineza asteptata a unor masini ieftine, informeaza cotidianul austriac Der Standard. Anuntul intrarii Loganului pe piata austriaca a fost facut de seful din Austria al firmei Renault, Alain Sch?neborn. In primul an vor fi comercializate 600 de unitati, ceea ce inseamna 0,2% din piata de autovehicule a Austriei. In Germania, Loganul se comercializeaza din luna iunie a acestui an, fiind mai ieftina decat in Austria din motive de impozitare - 7.200 de euro. In pofida succesului Daciei in Europa de Est si Sud-Est, unde in primul semestru al anului 2005 au fost vandute 80.000 Logan, piata automobilelor ieftine "va ramane mica", opineaza Sch?neborn. In orice caz, Renault a castigat in fata ofensivei masinilor ieftine din China in Europa. Filiala coreeana a Renault, Samsung Motors, va promova in 2007, pentru piata europeana, o masina de teren la pret convenabil. Renault a vandut in Austria, in perioada ianuarie-iulie, 11.999 de automobile.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: