Dacia Logan a fost primul semnal că marca autohtonă intră într-o nouă eră, după ce a revenit sub umbrela francezilor de la Renault. Odată consfințit acest mariaj, Renault s-a apucat să lanseze mai multe modele sub sigla Dacia, dar toți banii pompați în marca noastră națională i-au ajutat pe francezi și în alte colțuri ale lumii, Logan, dar și Duster și Sandero ajungând să fie vândute pe alte meridiane cu siglă Renault și, în cazul Mexicului, cu emblema japonezilor de la Nissan.

Discutam ceva mai demult despre situația hilară din Iran, țară înapoiată din punct de vedere automobilistic în care (încă mai) este disponibilă prima generație a Daciei Logan, dar cu un design reîmprospătat și alt nume. Trecând peste faptul că acolo se mai comercializează și alte mașini considerate deja de epocă în restul lumii, astăzi vom vorbi despre un alt caz de badge engineering ce-l are în rolul principal pe cunoscutul Logan.

În 2007, aflam că Dacia Logan, care era deja vândută pe mai multe piețe drept Renault Logan (inclusiv în Rusia) avea să capete un pașaport cu un nume nou pentru a intra în Mexic, dar și în America Latină. Nu, Loganului nu i-a fost sortit să intre în showroomurile din Statele Unite, așa cum s-a încercat cu anticul Oltcit, dar câteva exemplare de Logan pentru mexicani s-au perindat și prin America.

Nissan Aprio

Conform statisticilor, în 2022, cea mai populară marcă de mașini în Mexic a fost Nissan, care a bătut General Motors la o diferență mică de câteva mii de unități. O situație similară era și la mijlocul aniilor '00 și, spre norocul Renault, marca Nissan se afla în același grup, iar niponii aveau nevoie mare de o berlină compactă ieftină. GM profita deja de legăturile sale europene cu Opel și comercializa, de pildă, micul Corsa sub numele dubios de Chevrolet Chevy, iar Nissan a încercat să facă la fel vânzând Loganul nostru sub denumirea de Nissan Aprio.

Ce oferea și cât costa Nissan Aprio

Aprio a fost asamblat chiar în Mexic, în aceeași uzină care producea și Renault Clio sub numele de Nissan Platina. Sursele autohtone dau de înțeles că Aprio ar fi fost comercializat până în 2010, adică vreme de doar trei ani, dar americanii spun că ar fi stat pe piață timp de șase ani înainte de a fi înlocuit de Nissan Versa. Cert e că mașinii nu i-a fost schimbată decât masca centrală, care a căpătat un design mai angular specific Nissan cu trei lamele tăiate de cunoscuta siglă a mărcii plasată în centru.

Nissan Aprio (rear)

În rest, stopurile au fost păstrate, iar modificările la interior sunt și ele minime. Fețele ușilor și volanul este ușor diferit, dar consola centrală, restul bordului și al habitaclului sunt trase la xerox. În fond, scopul Nissan a fost să poată să pună repede în producție o mașină ieftină pe placul păturilor mai sărace din țara aflată la graniță cu SUA. Pentru 2010, Nissan a introdus două versiuni noi în gama Aprio, anume Convenience şi Convinence AC, prima cu un preț de 104.900 pesos (5.325 euro atunci), iar cea de-a doua costa 118.100 pesos (5.995 euro la paritatea de acum 13 ani).

Trebuie spus că, în Mexic, mașina era disponibilă doar cu motorul Renault K de 1,6 litri în patru pistoane fie combinat cu o cutie manuală cu cinci rapoarte, fie cu o transmisie automată cu patru viteze. Aici regăsim încă o neclaritate: în timp ce unele surse dau de înțeles că Aprio ar fi fost disponibil doar cu agregatul de 1.600 cmc cu 16 valve, un material contemporan vorbea și despre motorul de 1,6 litri cu 8 valve. Cert este că acesta din urmă nu oferea decât 90 de cai putere, în timp ce versiunea cu 16 valve probabil că producea 103 cai putere.

renault nissan aprio

În ciuda numelui, atât echiparea Convenience nu avea aer condiționat, dar nici servodirecție, ambele fiind disponibile pe versiunea Convenience AC. La noi, cel mai ieftin Logan cu motor de 1,6 litri era, în 2010, Logan Preference care costa 7.500 de euro, dar era mai bine echipat. În prezent, o Dacia Logan III începe în România de la 14.150 de euro și se numără, în continuare, printre cele mai populare mașini de pe piață.

Sursa foto: Nissan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri