Unitatea ii va permite companiei sa expedieze 400.000 de tone de materiale de constructii anual, fata de doar 60.000 de tone anterior. De asemenea, terminalul a crescut si capacitatea de stocare de materiale de constructii a Holcim Romania.

„Noul terminal permite inlocuirea transportului auto cu cel pe cale ferata din fabricile de ciment pana in Bucuresti permitand optimizarea costurilor de distributie dar si reducerea considerabila a impactului asupra mediului.” spune Markus Wirth, directorul general al Holcim Romania.

La inceputul anului, compania si-a propus sa investeasca 33 de milioane de euro in 2009, 25 de milioane de euro urmand a fi destinate unitatii de productie de la Campulung, una din cele trei fabrici pe care elvetieni le detin pe piata locala.

Investitiile companiei au totalizat 133 milioane de euro anul trecut, cu 7 milioane de euro mai mult decat in 2007.

Producatorul de ciment a mai investit anul acesta 12 milioane de euro intr-o capacitate de prelucrare a deseurilor. Suma nu este inclusa in bugetul de 33 de milioane de euro alocat pentru 2009.

Holcim Romania a investit in ultimii ani 20 de milioane de euro in doua capacitati de prelucrare a deseurilor la fabricile de ciment de la Campulung si Alesd, prin intermediul Ecovalor, companie specializata in prelucrarea deseurilor, detinuta intergral de producatorul de ciment.

Investitia de 12 milioane de euro in capacitatea de prelucrare a deseurilor s-a facut prin majorarea capitalului social al Ecovalor.

Alaturi de Lafarge (Franta) si Heidelbergcement (Germania), Holcim (Elvetia) controleaza piata locala de ciment.