Producatorul de medicamente Laropharm, controlat de compania britanica Pharmaceutical Holdings Limited, va investi anul acesta 1 milion de euro pentru cresterea cu 50% a capacitatii de productie si lansarea de noi produse in segmentul OTC-urilor (medicamente fara reteta) si al suplimentelor alimentare.
Investitiile vor fi finantate in proportie de 25% din rulajul propriu, iar restul prin contractarea unui credit bancar in valoare de un milion de euro. “In conditiile actuale deosebit de proaste de pe piata farmaceutica, ne-am redesenat business-ul ca sa ne axam mai mult pe productia sub contracte (pentru alte companii farma – n. red.) , pe introducerea pe piata de noi suplimente alimentare si pe exporturi”, a declarat Cristian Alecu (foto), directorul general al Laropharm, intr-un interviu acordat Wall-Street.

In prezent, cel mai important contract de manufacturing se va concretiza in toamna, cand Laropharm va incepe sa produca Santepirin (aspirina) pentru Sanofi-Aventis, cea mai mare companie farmaceutica de pe piata locala. Laropharm mai fabrica medicamente si pentru Solacium Pharma (siropuri de tuse) si, mai nou, pentru Adya Green Pharm, impreuna urmand sa relanseze laxativul Ciocolax, brand nascut in perioada comunista. In plus, producatorul de medicamente din comuna Bragadiru a inceput de curand si exportul unui supliment alimentar (Nanoxyn), produs pentru compania Bleko Ltd.

“Este un supliment alimentar – antioxidant – dezvoltat in fabrica noastra, impreuna cu Institutul de Fizica de la Magurele si deocamdata se vinde doar un SUA, inca analizam posibilitatile de a-l comercializa pe plan local”, spune Alecu. Potrivit unui studiu recent dat publicitatii de catre compania de cercetare poloneza PMR, piata suplimentelor alimentare va ajunge anul acesta la o valoare totala de 110 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de anul precedent, cand s-a raportat o crestere de doar 1% comparativ cu 2008.

“In 2010, intreaga piata farmaceutica va avea probleme din cauza acumularii de creante si a slabirii puterii de cumparare, dar cred ca in urmatorii 2-5 ani vom asista la o crestere sustinuta pe segmentul suplimentelor nutritive, motiv pentru care am decis lansarea unei game noi, dedicate, sub brandu Mundo Verde”, a mai precizat seful Laropharm.

Din motive care tin de decontarile intarziate de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, compania a renuntat sa mai investeasca in portofoliul de produse compensate. Din totalul de 80 de SKU-uri (produse identificate printr-un cod de bare unic) care ies de pe poarta fabricii Laropharm, 40 sunt Rx-uri (medicamente cu reteta medicala) si restul OTC-uri (medicamente fara reteta medicala) si suplimente.

Fabrica din comuna Bragadiru de langa Bucuresti are o capacitate de productie de 22 de milioane de unitati comerciale (pachete) de medicamente in forma solida (comprimate), la care se adauga 7 milioane de unitati comerciale pentru medicamentele solide si semisolide (solutii, geluri si unguente). In 2009, compania a incheiat anul cu afaceri de 3 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior.

“Ne propusesem initial sa crestem cu 80% fata de 2009, insa nu ne-am atins acest obiectiv pentru ca am preferat sa nu mai livram marfa catre acei parteneri care ne-ar fi platit foarte tarziu, ca de exemplu Montero (distribuitor de medicamente controlat de Newarch, vehiculul de investitii al familiei Tudorache)”, a explicat executivul.

Pentru anul acesta, Cristian Alecu estimeaza un avans al afacerilor de 40%, pe fondul cresterii productiei, dar si al lansarii de noi produse. Vanzarile proprii (excluzand produsele fabricate pentru alte companii) au inregistrat in prima jumatate a anului vanzari cu 50% mai mari fata de perioada similara a lui 2009.

Cele mai mari incasari ale Laropharm vin de pe piata interna, in proportie de 85% din cifra de afaceri, iar restul din afara tarii. Medicamentele din fabrica de la Bragadiru merg catre pietele din Cehia (cea mai mare piata externa pentru Laropharm), Polonia, Kuweit, Georgia si Vietnam.

“Am ales sa exportam si pe aceste piete <<exotice>> pentru ca acolo inregistrarea unui produs dureaza in jur de 6 luni, iar produsele din Uniunea Europeana sunt considerate de o calitate mai buna decat cele locale”, a mai spus Alecu. In Romania, demersurile necesare pentru inregistrarea unui nou produs farmaceutic dureaza pana la 3 ani, pe cand in pietele vestice precum Cehia – intregul proces este scurtat la un an.

Pentru 2012, conducerea Laropharm vizeaza dublarea incasarilor provenite din export, ceea ce inseamna o creste pana in jurul valorii de un milion de euro. In prezent, in fabrica de langa Bucuresti lucreaza 150 de persoane, personalul urmand a fi marit odata cu cresterea capacitatii de productie.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri