Din aceeasi cauza si piata transporturilor a fost perturbata, fapt ce a condus la cresterea preturilor lucrarilor din constructii si a serviciilor de transporturi. Procedurile legale greoaie, de lunga durata, pentru recuperarea datoriilor (de exemplu legea contractelor), inconsecventa autoritatilor in ceea ce priveste politica fiscala si nesustinerea de catre stat a societatilor mici si mijlocii din Romania, au contribuit la reducerea motorului pentru transporturi si constructii, potrivit companiilor bucurestene.

Cu toate acestea, peste 66% dintre firmele romanesti prevad evolutii ascendente ale nivelului investitiilor in 2006, releva a XIII-a editie a Sondajului Economic European (European Economic Survey EES 2006), care s-a derulat in perioada septembrie - octombrie 2005.

Sondajul s-a realizat la initiativa Eurochambres si cu sprijinul camerelor de comert si industrie din actualele si viitoarele state membre ale Uniunii Europene.

Sondajul din acest an s-a constituit pe baza raspunsurilor trimise de intreprinzatorii din 23 de tari ale Uniunii Europene, alaturi de cele din Bulgaria, Croatia, Romania si Turcia. Raspunsurile a peste 90.000 de companii au fost armonizate la nivel regional din cele 119 regiuni europene incluse in sondaj.

Citeste si:

Potrivit Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB), principalul motiv pentru acest optimism ridicat este apropiata aderare a Romaniei la Uniunea Europeana.

Previziunile sunt chiar mai optimiste pentru firmele din sectorul serviciilor, indicand un potential de crestere mai bun al serviciilor fata de cel al sectorului productiv.

Asteptarile firmelor romanesti pentru 2006 raman optimiste atat pentru vanzarile pe piata interna, cat si pentru exporturi, situandu-se la nivelul cel mai ridicat din intregul esantion. Pe de alta parte, indicatorul privind evolutiile exportului a marcat o usoara scadere comparativ cu nivelul consemnat in studiul de anul trecut.