"Sistemul este functional si a fost o conditie a Uniunii Europene pentru a se asigura ca avem fonduri pentru mentenanta drumurilor. Vor fi niste cresteri si la bugetul CNADNR, de 20%, si este important pentru ca avem nevoie de bani", a spus Boagiu.

Boagiu a mentionat ca in prezent, pe reteaua de drumuri sunt 14 camere pentru controlul rovinietei.

Soferii care detin rovinieta sub forma de autocolant nu sunt detectati de camere, insa in cazul unei amenzi, trebuie sa faca dovada platii rovinietei, a adaugat ea.

CNADNR a introdus, de la 1 octombrie, rovinieta electronica, urmand ca soferii fara documentele care atesta plata acesteia sa achite despagubiri in functie de tipul vehiculului, intre 28 si 1.210 euro, si amenzi intre 250 si 4.500 lei.

Tot de la 1 octombrie CNADNR a introdus si rovinieta valabila trei luni, aplicat la toate categoriile de vehicule.

Citeste si:

Tarifele rovinietei raman neschimbate, iar cele achizitionate deja isi mentin valabilitatea pana la data expirarii.

Astfel, pentru autoturisme valoarea despagubirii este de 28 de euro, 96 de euro pentru vehiculele de marfa cu masa pana la 3,5 tone, 320 de euro pentru camioanele cu masa intre 3,5-7,5 tone, 560 de euro pentru camioanele cu masa intre 7,5 si 12 tone si vehiculele de transport pasageri cu mai mult de 23 de locuri, 720 de euro pentru camioanele cu masa mai mare de 12 tone si trei axe si 1.210 tone pentru vehiculele cu masa mai mare de 12 tone si patru axe.

Sumele provenite din despagubiri vor fi venituri extra bugetare ale CNADNR si reprezinta o suma egala cu tariful pe un an, in functie de tipul vehiculului folosit fara a detine rovinieta valabila.

Amenzile vor fi intre 250 si 500 de lei pentru autoturisme, intre 750 si 1.200 pentru vehiculele cu masa maxima de 3,5 tone si poate merge pana la 4.500 de lei pentru camioanele cu masa de minim 12 tone si patru axe.