[Update 2] Delia Nica, vicepresedintele AMRCR, a transmis redactiei Wall-Street o pozitie vis-a-vis de interventia din cadrul unei conferinte de retail organizate astazi.

"In cadrul Retail Summit la care am participat, nu s-a facut referirie pentru nici un moment la aparitia in presa a declaratiilor domnului Dinu Patriciu in legatura cu relatia sa cu Metro Cash & Carry Romania. Una dintre intrebarile adresate de moderatoare participantilor a avut ca tema «pe fondul crizei cum apreciati expansiunea hard discounterilor si ce viitor au magazinele de proximitate?»”

Declaratiile au fost facute ca reprezentant al AMRCR (Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania) din functia de vicepresedinte al acestei asociatii, marturie putand sta oricand inregistrarea interventiei. Interventia mea a fost urmatoarea: «Magazinele de proximitate au fost si vor fi intotdeauna o optiune pentru clienti, asa cum este peste tot in Europa. Marile lanturi de magazine au fost deseori invinuite ca prin aparitia lor au omorit micile magazine de cartier si doresc sa fac precizarea ca acele magazine care au stiut sa tina pasul cu vremurile, si-au fidelizat clientii, cele care au ramas in urma s-au omorat singure»".

[Update 1] Oficialii Metro Cash & Carry au transmis redactiei Wall-Street pozitia oficiala privind declaratiile domnului Patriciu. Redam pozitia oficiala a Metro in integralitate in cele ce urmeaza.

''Metro Cash & Carry Romania, prin forma de comert practicata, se adreseaza profesionistilor din diverse domenii precum cele ale revanzatorilor, unitatilor Horeca, micilor intreprinzatori, oferta sa de produse si servicii fiind in acord cu nevoile de afaceri specifice, adaptate fiecarei categorii in parte. Prin natura activitatii pe care o deruleaza, METRO Cash & Carry se implica in cresterea afacerii fiecaruia dintre clientii sai. Astfel, inca din 2008 suportul oferit a fost consolidat prin deschiderea a doua centre de competenta – Centrul de Pregatire in Gastronomie si
Centrul de Pregatire pentru Revanzatori – care desfasoara seminarii practice si ofera solutii dedicate fiecarui client parte.

Ca atare, prioritatea noastra o reprezinta sustinerea, cresterea si dezvoltarea clientilor profesionisti METRO, mai mici sau mai mari, vechi si noi, in egala masura.

Mic.ro face parte din baza de date a clientilor nostri, pe segmentul revanzatorilor. Am inceput o colaborare cu acest client pe baza unui parteneriat pe care l-am dorit benefic ambelor parti.

Legat de declaratiile recent aparute in presa, nu putem spune decat ca acestea ne surprind si consideram ca, intr-un mediu de afaceri, intre profesionisti, discutiile au loc la masa tratativelor si nu prin intermediul canalelor media.''

Erata: Initial, wall-street.ro a scris ca Delia Nica reprezinta retailerul german Metro Cash & Carry, in calitate de head of corporate communications, pozitie pe care detinut-o anterior. In prezent, Delia Nica este vicepresedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale, in numele careia a facut aceste declaratii. De asemenea, Delia Nica reprezinta, in functia de head of representative office, Biroul Reprezentantei Metro AG in Romania, o entitate distincta de Metro Cash & Carry.

Citeste si:

[Stire initiala] Declaratia Deliei Nica vine in contextul recentelor declaratii ale omului de afaceri Dinu Patriciu care, la lansarea propriului lant de magazine de cartier, a afirmat ca marile retele de retail au distrus comertul traditional.

"Toate retelele mari, de nivel international, au fost bombardate cu acuzatii ca au omorat comertul traditional. Magazinele de cartier s-au omorat singure. Daca pui chiloti si prezervative in vitrina, clientii se vor duce undeva unde se simt confortabil si unde li se da bon fiscal", a explicat Delia Nica (foto), in cadrul unei conferinte pe teme de retail organizata de Blue Business Media.

Oficialul AMCR a mai spus ca in Europa tendinta generala este de orientare catre magazinele de cartier, de la parterul blocurilor, de unde clientii isi pot face cumparaturile.

"E in beneficiul clientilor. Acesta este un trend in Europa: sa cobori si sa iei ce ai nevoie si nu sa astepti sfarsitul saptamanii cand ai timp sa dai iama in marile magazine", a mai spus Nica, care s-a aratat increzatoare in sansele de succes ale formatului de magazin de proximitate.

Metro Cash & Carry este cel mai mare retailer din Romania, prezent pe piata romaneasca din 1996. Anul trecut, retailerul german a realizat afaceri de 1,2 miliarde de euro.

AMRCR are in acest moment urmatorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real,-, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Profi, Penny Market, Praktiker , Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.

Patriciu: Nu mai luam marfa de la Metro. Sunt neprofesionisti

Patriciu: Nu mai luam marfa de la Metro. Sunt neprofesionisti

Patriciu: Nu mai luam marfa de la Metro. Sunt neprofesionisti

Afla aici cum vrea Patriciu sa rastoarne granzii din retailul romanesc cu 3.000 de bacanii Mic.Ro.

Mici, dar multe: Patriciu vrea sa rastoarne granzii din retail cu 3.000 de bacanii Mic.Ro

Mici, dar multe: Patriciu vrea sa rastoarne granzii din retail cu...

Nota catre cititori: Ca urmare a publicarii eratei, comentariile care fac referire la informatia initiala (gresita) nu vor fi publicate. Multumim pentru intelegere.